>> نگرانی دبیر کل سازمان ملل در مورد تبعیض نژادی نسبت به مسلمانان | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۴
کد مطلب : 257356

نگرانی دبیر کل سازمان ملل در مورد تبعیض نژادی نسبت به مسلمانان

دبیر کل سازمان ملل با ابراز نگرانی و هشدار نسبت به افزایش ضدیت و نفرت نسبت به مسلمانان خواستار مقاومت مقابل تلاش های تفرقه افکنانه در جهان شد.
نگرانی دبیر کل سازمان ملل در مورد تبعیض نژادی نسبت به مسلمانان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "آنتونیو گوترش" دبیر کل جدید سازمان ملل متحد در یک پیام ویدیوئی خطاب به شرکت کنندگان نشست "مقابله با تبعیض و نفرت پراکنی علیه مسلمانان" تصریح کرد: برخورد های تعصب آمیز نسبت به مسلمانان در جهان امروز رو به افزایشِ نگران کننده ای گذاشته است.

وی افزود: شیوع برخوردهای متعصبانه، بیگانه هراسی و نژاد پرستی به طور روزانه قربانیانی به جای می گذارد که گرچه در آمارهای متداول از آن ها یادی نمی شود، اما این برخوردها موجب از میان رفتن تدریجی شان عزت انسان ها و لطمه های سنگینی به انسانیت شده است.

گوترش گفت:جهان امروز باید مقابل تلاش های بدبینانه با هدف تفرقه در جوامع و تهمت زدن بر همسایگان مقاومت و ایستادگی کند.

دبیر کل سازمان مل تأکید کرد که تبعیض و عدم برابری سبب کاهش، شأن انسان و از میان رفتن توان جوامع برای دستیابی به امکانات بالقوه خود می شود.

وی گفت:مردم در هر گوشه ای از این جهان باید با این احساس زندگی کنند که علاوه بر تعلق به جامعه بزرگ انسانی، برای هویت فرهنگی هر قوم و طایفه ای احترام و ارزش بگذارند.

دبیر کل سازمان ملل در پایان گفت: این نهاد بین المللی طرح و برنامه هایی را برای رواج ایمنی، شأن و احترام برای همه در دست اجرا دارد که این طرح، کمپین" بایکدیگر بودن" نام گرفته است؛ وی از همه مردم جهان خواست تا با پیوستن به این تلاش ها مقابل نفرت پراکنی و در راه حمایت از حقوق انسان ها، ساختن پل های ارتباطی، تبدیل ترس به امید برای مسلمانان جهان و همه انسانیت قیام کنند.
https://taghribnews.com/vdcfted0vw6dtma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی