تاریخ انتشار۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : 167653

تکفیری‌ها سازمان یافته علیه صلح جهانی اقدام می‌کنند

آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار اساتید برگزار کننده دوره‌های آموزش عالی تقریب گفت: تمام ساز و کارهای ما در مقابله با تفرقه در شرایط صلح بوده، اما الان یک جریان سازمان یافته علیه صلح جهانی تفرقه‌افکنی می‌کند.
تکفیری‌ها  سازمان یافته علیه صلح جهانی اقدام می‌کنند
به گزارش تقریب(تنا) به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مطالعات تقریبی، آیت الله اراکی شنبه ۸/۶/۱۳۹۳ پس از نماز مغرب و عشاء و در جمع اساتید برگزار کننده دوره‌های آموزش عالی در قم گفت : مشترکات بین اهل سنت و شیعه آنقدر زیاد است که اختلافات به حساب نمی‌آید و باید جلوی افراطی‌گری در پیروان مذاهب اسلامی گرفته شود. ایت الله اراکی با تاکید بر اینکه بحث‌های گذشته‌های تاریخ باید در مدارس و دانشگاه‌ها بصورت آکادمیک بحث شود، خاطرنشان کرد:نقد شیعه و نقد اهل سنت خوب است، اما در جای خودش باید بحث شود. وی افزود:در عرصه آشناسازی در مشترکات نهادهای دیگر مانند جامعة المصطفی العالمية(ص)، دفتر تبلیغات اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت(ع) باید ورود کنند و مجمع تقریب را یاری رسانند.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود:شورای عالی آموزش تقریب باید برای ائمه جماعات، اصناف، بازاریان، مداحان و... برنامه‌ریزی جامعی داشته باشد تا مبانی فقهی را به عموم مسلمانان آموزش دهیم.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی معاون امور ایران مجمع ضمن ارائه گزارشی از برگزاری ۳۲۰ دوره آموزشی در ۲۳ استان کشور با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی،اظهار داشت راز موفقیت این گروه ظرافت و لطافت در تبلیغ معارف اهل بیت(ع) در دوره‌های آموزشی بوده است که مباحث آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی، آشنایی با مبانی وحدت و تقریب، نقد وهابیت و نحله‌های انحرافی از جمله دروسی بوده که در این دوره‌ها توسط اساتیدی چون حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسن زمانی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسین مختاری، حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده و حجت‌الاسلام والمسلمین فرمانیان و سایر عزیزان تدریس شده است.
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی همچنین ازبرگزاری ۲دوره جدیدجهت دانش پژوهان استان خراسان جنوبی از۱۵لغایت۲۱شهریور ماه جاری توسط اساتید فوق درقم خبرداد.
https://taghribnews.com/vdcftedymw6dvva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی