تاریخ انتشار۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب : 286156

​مخالفت آیت‌الله سیستانی با استقلال کردستان عراق

مرجعیت دینی عراق با اعلام مخالفت با همه‌پرسی استقلال کردستان این کشور از تلاش‌ها برای تجزیه کشور و جدا کردن شمال عراق ابراز تأسف کرد و از تمامی طرف‌ها خواست به قانون اساسی پایبند باشند.
​مخالفت آیت‌الله سیستانی با استقلال کردستان عراق
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، احمد الصافی، نماینده آیت الله سید علی سیستانی، مرجع شیعیان عراق، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در کربلا گفت: مردم عراق تازه از محنت تروریسم داعشی بیرون آمده و به لطف فداکاری‌های نیروهای عراقی در حال عبور از آن هستند که متأسفانه با محنت جدیدی درباره تلاش برخی برای تجزیه کشور و جدا کردن شمال از آن مواجه شدند.

وی افزود: مرجعیتی که همواره بر لزوم حفظ وحدت عراق تأکید کرده است و برای از بین بردن طایفه‌گرایی و قومی‌گرایی تلاش زیادی کرده، از تمامی طرف‌ها می‌خواهد به قانون اساسی عراق پایبند بوده و به دادگاه فدرال رجوع کرده و به احکام آن پایبند باشند.

وی نسبت به اتخاذ اقدامات مربوط به جدایی و تقسیم هشدار داده و تأکید کرد که چنین اقداماتی عواقب وخیمی برای شهروندان کُرد دارد و به خطراتی جبران ناپذیر منجر خواهد شد.

نماینده آیت‌الله سیستانی تاکید کرد: جدایی منجر به مداخله خارجی در امور عراق برای اجرای طرح و نقشه خود به ضرر منافع ملت می‌شود.
https://taghribnews.com/vdcftvd0vw6dcya.igiw.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی