تاریخ انتشار۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 220752

خسارت های اقتصادی جنگ سوریه

بانک جهانی اعلام کرد که تأثیرات منفی اقتصادی جنگ سوریه و گسترش آن به کشورهای همسایه و منطقه به 35 میلیارد دلار رسیده و در حال افزایش است.
خسارت های اقتصادی جنگ سوریه
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این ارزیابی که در گزارش سه ماهه بانک جهانی در باره خاورمیانه و شمال آفریقا ذکر شده، همزمان با تعهد رهبران کشورهای جهان در لندن به پرداخت مبلغ 10 میلیارد دلار تا سال 2020 برای کمک به مردم سوریه منتشر شد.
بر اساس آمار سازمان ملل متحد، حدود 260 هزار نفر در درگیری های پنج ساله سوریه کشته و بالغ بر چهار میلیون و 600 هزار نفر وادار به ترک این کشور و آواره شده اند.
بر اساس گزارش بانک جهانی، جنگ سوریه و تأثیرات منفی آن بر کشورهای ترکیه، لبنان، اردن، عراق و مصر نزدیک به 35 میلیارد دلار هزینه در بر داشته است.
این آمار که بر اساس قیمت های سال 2007 اندازه گیری شده، معادل تولید ناخالص داخلی همین سال سوریه است.
این گزارش می افزاید: هجوم بیش از 630 هزار پناهجوی سوریه به اردن، سالانه دو میلیارد و 500 هزار دلار برای این کشور هزینه داشته که معادل شش درصد تولید ناخالص داخلی و یک چهارم درآمدهای سالانه دولت این کشور است.
بر اساس این گزارش، همه کشورهای همسایه سوریه به دلیل این جنگ با فشار بسیار زیاد و شدیدی بر بودجه خود روبرو شده اند.
به گفته «شنتا دواراجان» اقتصاددان ارشد بانک جهانی در حوزه خاورمیانه و آفریقای شمالی، میزان بیکاری در میان آوارگان به ویژه زنان و کسانی که در بخش غیر رسمی بدون هیچگونه بیمه کار می کنند، بسیار بالاست.
وی افزود: حدود 92 درصد پناهجویان سوری در لبنان هیچ قرارداد کاری ندارند و بیش از نیمی از آنها به صورت فصلی، هفتگی یا روزانه با دستمزدهای پایین کار می کنند.
https://taghribnews.com/vdcftxd00w6d0ea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی