تاریخ انتشار۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : 241056

بازداشت اداری ۷۵۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

یک مرکز حقوقی فلسطین در گزارشی اعلام کرد که ۷۵۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت اداری قرار دارند.
بازداشت اداری ۷۵۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مرکز حقوق بشر فلسطین در گزارشی اعلام کرد که حدود 750 فلسطینی از جمله 3 عضو مجلس قانونگذاری فلسطین در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت اداری قرار دارند.
 
در این گزارش آمده است که مسئولان رژیم صهیونیستی از زمان اشغال کرانه باختری و نوار غزه در سال 1967 از بازداشت به عنوان وسیله ای برای مجازات جمعی استفاده می کنند در حالیکه این بازداشت ها بر اساس توافقنامه چهارم ژنو سال 1949 ممنوع است.
 
این مرکز حقوقی نسبت به سلامت بلال کاید یکی از بازداشت شدگان اداری که از 54 روز پیش اعتصاب غذا کرده است، ابراز نگرانی کرد و رژیم صهیونیستی را مسئول کامل جان وی دانست.
 
مرکز یاد شده همچنین جامعه جهانی را به اعمال فشار بر تل آویو برای آزادی فوری کاید که با وجود گذشت مدت محکومیتش همچنان در زندان بسر می برد، فراخواند.
 
در ژوئن سال گذشته دادگاه رژیم صهیونیستی بلال کاید را که از اعضای جبهه خلق برای آزادی فلسطین است، به بازداشت اداری بازگرداند و این در حالی بود که دوره 15 ساله محکومیت وی در زندان به پایان رسیده بود.
 
«بازداشت اداری» یک نوع بازداشت بدون محاکمه به مدت یک تا 6 ماه است که در مورد برخی ها این مدت زمان بارها تمدید می شود و رژیم صهیونیستی وجود پرونده های امنیتی درباره این افراد را بهانه ای برای تمدید بازداشت آنها قرار می دهد.
 
بر اساس آمارهای رسمی فلسطین حدود 7 هزار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی در اسارت بسر می برند.
 
از سوی دیگر برخی رسانه های خبری گزارش دادند که بیش از 80 اسیر فلسطینی در اعتراض به سیاست بازداشت موقت همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه می دهند.
 
کانون حمایت از اسرای فلسطینی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اعتصاب غذای بلال کاید وارد پنجاه و چهارمین روز  خود شد.
 
در این بیانیه آمده است که دشمن صهیونیستی بلال کاید را به بازداشت موقت محکوم کرده است، این اقدام پس از 15 سال اسارت در زندان صهیونیستی صورت گرفت.
 
در همین رابطه دو روز پیش دفتر اطلاع رسانی اسرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرای وابسته به جنبش حماس به توافقی با اداره زندان های رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به اعتصاب غذای خود به شرط تحقق خواسته هایشان دست یافته اند.
 
در این بیانیه با اشاره به مفاد این توافق آمده است که از جمله آن توقف همه اشکال بازرسی اهانت آمیز به خصوص بازرسی عریان و بهبود شرایط زندان نفحه از طریق افزایش دستگاه های تهویه و کاهش جمعیت آن است.
 
همچنین توافق شده است که «محمد عرمان» رئیس هیئت عالی رهبری اسرای حماس از زندان هداریم به زندان نفحه انتقال یابد.
 
بر اساس این گزارش، 400 اسیر حماس در زندان های نفحه، ریمون و ایشل اعتصاب غذای خود را تحت عنوان «کرامت 2» در اعتراض به سیاست اداره زندان های اسرائیل علیه اسرا و انتقال این اسرا به زندان های دیگر اعلام کرده بودند
 
https://taghribnews.com/vdcftyd0vw6djxa.igiw.html
مرجع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی