>> روسیه هرگونه عملیات هوایی ارتش این کشور در عراق را رد کرد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : 221850

روسیه هرگونه عملیات هوایی ارتش این کشور در عراق را رد کرد

معاون دفاعی نخست وزیر روسیه گفت قصد عملیات هوایی ضد داعش را در عراق نداریم اما با تحویل تسلیحات پیشرفته به عراق، به این کشور در مسیر مبارزه با تروریست کمک می کنیم.
روسیه هرگونه عملیات هوایی ارتش این کشور در عراق را رد کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "دیمیتری راگوزین" که درصدر هیاتی یکصدنفره از مقام ها، صاحبان صنایع و نمایندگان محافل تجاری روسیه به عراق سفر کرده بود، امروز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه روسی کامرسانت گفت: قصد حمله به داعش را از طریق عملیات نظامی در عراق نداریم و در مذاکرات با مقام های عراقی نیز این موضوع مطرح نشد.

وی با بیان اینکه مقام های عراقی نمی خواهند مانعی بر سر راه مبارزه این کشور با تروریستها ایجاد شود، خاطرنشان کرد: روسیه با تحویل تسلیحات پیشرفته به بغداد، در مبارزه با تروریستها به بغداد کمک می کند.

معاون نخست وزیر روسیه افزود: دولت عراق به شدت با استقرار نیروهای نظامی خارجی ازجمله ارتش ترکیه و هر کشور دیگر مخالف است و به ویژه با ورود نیروهای خارجی به عراق به بهانه همراهی کامیون های حامل کمک های انسانی مخالفت می کند.

راگوزین تأکید کرد: روسیه به همکاری با عراق در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه های فنی و نظامی ادامه می دهد و این همکاری ها در آینده نیز توسعه خواهد یافت.

روسیه و عراق در سال های اخیر همکاری های فنی و نظامی خود را گسترش داده اند و در سال 2012 دو کشور قرارداد تسلیحاتی 4/2 میلیارد دلاری امضا کردند.
روسیه درچارچوب این قرارداد، جنگ افزارهای مختلفی از جمله سامانه های موشکی پانتسیر-اس1، بالگردهای نظامی "ام.آی-35" و "ام.آی 28ان.ای" و جنگنده های سوخو-25 را به عراق تحویل داده است.
https://taghribnews.com/vdcftyd0xw6d0ca.igiw.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی