تاریخ انتشار۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : 268769

توافق سران شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا برای تأسیس مرکز مبارزه با تروریسم

نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با آمریکا امروز با مشارکت دونالد ترامپ و مقامات کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد؛در جریان این نشست توافقی برای ایجاد مرکز مبارزه با تروریسم و تندروی امضا شد.
توافق سران شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا برای تأسیس مرکز مبارزه با تروریسم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نشست سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و آمریکا پس از پایان هفدهمین نشست مشورتی سران خلیج فارس برگزار شد.

ریاست این نشست را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان بر عهده داشتند و نشست مذکور با حضور تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت و حمدبن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و فهد بن محمود آل سعید، معاون نخست وزیر عمان برگزار شد.

همچنین در این نشست، توافق نامه تأسیس مرکز مبارزه با تروریسم در حضور ترامپ و ملک سلمان توسط محمد بن نایف، ولیعهد عربستان و رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا امضا شد.

پس از نشست سران کمپ دیوید در سال ۲۰۱۵ و نشست سران ریاض در ۲۰۱۶، این سومین نشست سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با آمریکا است.

مسأله نقش ایران در منطقه، بحران یمن، همکاری امنیتی، بحران لیبی و مبارزه با "تروریسم"، در رأس دستور کارهای این نشست سران بود.

پس از نشست سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، نشست سران کشورهای عربی اسلامی با آمریکا با مشارکت ترامپ و مسؤولان و نمایندگان ۵۵ کشور عربی و اسلامی آغاز می‌شود.

علاوه بر این دونالد ترامپ با امیر کویت نیز دیدار  می‌کند؛ قرار است ترامپ در نشست با سران کشورهای اسلامی سخنرانی ایراد کند.
https://taghribnews.com/vdcfvcd01w6dvea.igiw.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی