تاریخ انتشار۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : 207964
آیت الله اراکی در جمع علمای پاکستان:

اخوت یک نعمت الهی است/ باید امت اسلامی را از تفرقه و تنش دور کنیم

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه اخوت یک نعمت الهی است، اظهار داشت: وظیفه ماست که از آنچه قرآن کریم پیرامون اخوت می گوید، پیروی کنیم.
اخوت یک نعمت الهی است/ باید امت اسلامی را از تفرقه و تنش دور کنیم
به گزارش خبرنگار تقریب از اسلام آباد، نشست علمای پاکستان با آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه جمعه در هتل ماریوت اسلام آباد برگزار شد. در این نشست شماری از علمای برجسته پاکستان از جمله دکتر ابوالخیر زبیر رئیس شورای همبستگی اسلامی پاکستان، لیاقت بلوچ دبیر کل جماعت اسلامی پاکستان، آصف قاضی از اعضای شورای همبستگی اسلامی پاکستان، ثاقب اکبر معاون شورای همبستگی اسلامی پاکستان و خالد محمود عباس از اعضای شورای همبستگی اسلامی پاکستان حضور داشتند.
 
آیت الله اراکی طی سخنانی در این نشست اظهار داشت: اساس اسلام در سه کلمه خلاصه می شود و آن معرفت خدا و رسول، محبت خدا و رسول و اطاعت از خدا و رسول است.
 
وی افزود: اگر این سه رکن حاصل شد جامعه اسلامی به وجود می آید، که این جامعه یک پدر دارد و مابقی افراد در این جامعه همه برادر و خواهرند. یعنی اگر معرفت، محبت و اطاعت رسول خدا به وجود آمد "اخوة المومنین" حاصل می شود.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه روح و نفس مؤمن را اطاعت از یک فرمان تشکیل می دهد، اظهار داشت: عمل هر کسی به دستور یک خدایی است که این خدا یا هوا است یا الله، اگر دستور، دستور خدا بود یک نفسی در مؤمن به وجود می آید که این نفس متولد از امر رسول خداست.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: آنچه مجمع جهانی تقریب به سوی آن دعوت می کند این است که ما به خدا و رسول خدا بازگردیم.
 
وی با بیان اینکه آنچه امروز در جهان اسلام اتفاق می افتد آن چیزی است که رسول خدا ما را از آن برحذر داشته است، اظهار داشت: ما نباید کاری کنیم که چنین وضعیتی در جهان اسلام رخ بدهد و باید جهان اسلام و امت اسلامی را از تفرقه و تنش دور نماییم.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه اخوت یک نعمت الهی است، اظهار داشت: وظیفه ماست که از آنچه در قرآن کریم درباره اخوت است، پیروی کنیم.
 
آیت الله اراکی افزود: پاکستان کشور بزرگی است و علمای آن می توانند کارهای بسیار بزرگی در زمینه ایجاد وحدت و تقریب امت اسلامی انجام دهند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: چرا باید برای حل مشکلات کشورهای اسلامی سازمان ملل ورود کند، کشورهای اسلامی باید مشکلاتشان را بین خودشان حل کنند و با ایجاد کمیته هایی مشکلات و تنش های موجود بین کشور های اسلامی را بر طرف نمایند.
 
وی در پایان تأکید کرد: مجمع جهانی تقریب این آمادگی را دارد که با شورای همبستگی پاکستان و سایر جمعیت های این کشور پیرامون وحدت و تقریب همکاری کند.
 
در ادامه این نشست سایر علمای حاضر پیرامون ضرورت وحدت و همچنین راهکار های ایجاد وحدت مطالبی را ایراد کردند.
https://taghribnews.com/vdcfved0jw6dx1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی