تاریخ انتشار۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 247366

تجمع اعتراض آمیز یمنی ها درمقابل مقر سازمان ملل در صنعا

هزاران نفر از شهروندان یمنی صبح امروز یکشنبه با تجمع در مقابل مقر سازمان ملل در صنعا، خشم خود را از کشتار اخیر در صنعا و تداوم تجاوزهای عربستان به یمن اعلام کردند.
تجمع اعتراض آمیز یمنی ها درمقابل مقر سازمان ملل در صنعا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)  هزاران شهروند یمنی در اعتراض به جنایت هولناک روز شنبه عربستان در صنعا به خیابان‌ها آمدند و در برابر مقر نمایندگی سازمان ملل در یمن تجمع کردند.
شبکه خبری «المسیره»، گزارش داد معترضان یمنی در راهپیمایی موسوم به "آتشفشان خشم" با حمل پرچم و پارچه نوشته هایی، جنایت های متجاوزان و مزدورانشان ضد مردم یمن را محکوم کردند وخواستار پاسخگویی محافل بین المللی به این جنایت ها شدند. به گزارش ایرنا،شورای عالی سیاسی یمن روز شنبه با صدور فراخوانی خواستار تجمع امروز مردم در برابر مقر سازمان ملل در صنعا شده بود.
 
شورای عالی سیاسی از مردم یمن خواسته بود با شرکت در راهپیمایی گسترده ، ضمن محکوم کردن تداوم تجاوز عربستان، خشم خود را از کشتار تالار بزرگ صنعا نشان دهند و همچنین حمایت خود از بانک مرکزی اعلام کنند.
 
در بیانیه شورای عالی سیاسی تاکید شده است که هدف از حضور مردم در راهپیمایی امروز صنعا، تاکید بر حمایت از بانک مرکزی، مخالفت با اقدام های غیر قانونی مزدوران عربستانی، محکوم کردن سکوت محافل بین المللی در قبال حوادث یمن وتاکید بر همبستگی مردم یمن با رهبران سیاسی آن جهت تقویت پایداری جبهه اقتصادی است.
 
جنگنده های ائتلاف عربستان عصر روز شنبه در تازه ترین جنایت خود، مراسم ختم پدر وزیر کشور یمن در صنعا را بمباران کردند که در اثر آن بیش از 700 شهروند یمنی کشته یا زخمی شدند.
 
گزارش ها حاکی از آن است که «عبد القادر هلال» شهردار صنعا نیز در جریان این حملات کشته شد. همچنین امداد رسان ها در حین انتقال قربانیان به بیمارستان، دو بار هدف حمله جنگنده های سعودی قرار گرفتند.
 

 
 
https://taghribnews.com/vdcfved0vw6djma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی