تاریخ انتشار۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : 257860

دیدار دی میستورا با جابری انصاری در آستانه

استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه و رئیس هیات ایرانی در مذاکرات سوری آستانه با یکدیگر دیدار و مذاکره کردند.
دیدار دی میستورا با جابری انصاری در آستانه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "جابری انصاری در این دیدار با اشاره به اقدام ها و رایزنی های تهران، مسکو و آنکارا برای موفقیت اجلاس آستانه و تأکید بر ضرورت نقش آفرینی فعال سازمان ملل در تسهیل گفتگوهای سوری-سوری اعلام کرد: تلاش های سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه جایگزین گروه بین المللی حمایت از سوریه (ISSG) نیست.

استفان دی میستورا نیز در این دیدار که در ساعت های پایانی یکشنبه شب انجام گرفت، ضمن تأکید بر آمادگی سازمان ملل متحد برای تسهیل گفت وگوهای دولت سوریه و گروههای مسلح در آستانه، ابراز امیدواری کرد، این نشست بتواند به تحکیم آتش بس و فراهم کردن زمینه حل سیاسی بحران سوریه کمک کند.

مذاکرات هیأت های نمایندگان دولت سوریه و گروههای مسلح مخالف امروز دوشنبه با حضور هفت هیأت از جمله ایران، روسیه و ترکیه به عنوان بانیان نشست سوری-سوری در پایتخت قزاقستان گشایش می یابد.

هدف مذاکرات دو روزه در هتل ریکسوس که با حضور هیأت های دولت سوریه و مخالفان، سازمان ملل و همچنین سفیر آمریکا در قزاقستان، برگزار می شود، تقویت و پایداری آتش بس برقرار شده از 10دی ماه و همچنین راهکارهای رسیدن به حل سیاسی بحران این کشور است.

هیأت های ایران، روسیه و ترکیه از روز شنبه تا شامگاه یکشنبه با برگزاری چند دور نشست دوجانبه و سه جانبه در هتل ماریوت، برای هماهنگی بیشتر با هدف افزایش شانس موفقیت مذاکرات رایزنی کردند و در جریان آن برنامه حضور گروههای معارض مسلح سوری در مذاکرات آستانه و معارض سیاسی (غیر مسلح) در نشست آینده تائید شد.

ایران، روسیه و ترکیه سه کشور مبتکر آتس بس سوریه و همچنین برگزاری مذاکرات آستانه هستند.
https://taghribnews.com/vdcfved0xw6dtca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی