تاریخ انتشار۲۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 214461

محکوميت حضور نظامي ترکيه در شمال عراق

نمايندگان پنج کشور شوراي امنيت سازمان ملل در ديدار با وزير خارجه عراق در بغداد ضمن تاکيد بر حاکميت عراق حضور نظامي ترکيه در شمال اين کشور را محکوم کردند.
محکوميت حضور نظامي ترکيه در شمال عراق
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) وزارت خارجه عراق در اطلاعيه اي اعلام کرد ابراهيم الجعفري عصر پنجشنبه در ديدار با نمايندگان پنج کشور دائمي شوراي امنيت مساله ناديده گرفتن حاکميت عراق توسط نظاميان ترکيه را مطرح و خواستار بررسي بيشتر اين موضوع شد .

در اين ديدار سفير امريکا با اشاره به ادامه حمايت کشورش از عراق گفت : موضع ما همچنان تاکيد بر حفظ حاکميت عراق است و با هرگونه حضور نظامي خارجي در عراق بدون اجازه دولت مرکزي مخالفيم .

سفير انگليس هم گفت : لندن به حمايت خود از اين کشور ادامه ميدهد و با کشورهاي دوست هم اين مساله را بررسي ميکند اما بر لزوم عدم تجاوز بر حاکميت عراق هم تاکيد داريم .

سفير روسيه هم در اين نشست گفت : تجاوز نظامي ترکيه براي همه غافلگيرانه بوده است و چنانچه مذاکرات دو طرفه عراق با ترکيه به بن بست برسد ، مسکو موضوع تجاوز ترکيه به خاک عراق را دوباره در شوراي امنيت مطرح خواهد کرد .

سفير چين هم گفت : تحولات عراق را پيگير هستيم و بر لزوم حفظ کامل حاکميت عراق تاکيد داريم.

سرپرست سفارت فرانسه در بغداد نيز گفته است : کشورمان اقدام ترکيه در تجاوز به حاکميت عراق را نمي پسندد و خواستار حل اين مساله از راه هاي ديپلماتيک است .

اين مقام فرانسوي اضافه کرد : در حال حاضر ما جزو ائتلاف ضد داعش هستيم و حضور جنگنده هاي ما در اسمان عراق نيز با اطلاع و موافقت دولت عراق صورت گرفته است .
https://taghribnews.com/vdcfvjd0yw6dyja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی