تاریخ انتشار۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۸:۲۷
کد مطلب : 266563
امام جمعه اهل سنت تکاب:

"دیپلماسی وحدت اسلامی" توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نهادینه شد

امام جمعه اهل سنت تکاب گفت: "دیپلماسی وحدت" توسط مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی مطرح و نهادینه شده است.
"دیپلماسی وحدت اسلامی" توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نهادینه شد
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا جلال مرادی در گفت و گوی اختصاصی اظهار داشت: گفت‌وگوهای سازنده و حرکت به سمت تشکیل امت واحده مهمترین هدف "دیپلماسی وحدت اسلامی" است.

وی با بیان اینکه تدابیر مقام معظم رهبری عامل حفظ وحدت و انسجام در میان مذاهب است، خاطرنشان کرد: کارآمدترین و مهمترین گفتمانی که در جهان اسلام می تواند به یک گفت و گوی سازنده تبدیل شود گفتمان وحدت است.

امام جمعه اهل سنت تکاب با بیان اینکه مولفه های همگرایی اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری وحدت شعوری است، اضافه کرد: وحدت شعوری باید به نحوی باشد که ما ضمن اینکه پایبند اصول دین و مذهب خود هستیم حرمت سایر مذاهب اسلامی را نیز نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه انتظارات مقام معظم رهبری را باید همیشه نصب العین قرار دهیم، تصریح کرد: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری هر کس به بهانه مذهب ایجاد تفرقه کند، چه بداند و چه نداند مزدور دشمن است.

مرادی تصریح کرد: امت اسلامی باید وحدت اندیش باشند چرا که وحدت اسلامی عامل اقتدار اسلام در برابر کفر، نفاق و اختلاف است و موجب عزت و اقتدار مسلمانان می شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: وحدت از تاکیدات دین مبین اسلام و قرآن مجید است و این وحدت نه فقط بین شیعه و سنی بلکه در تمام سطوح جامعه اسلامی و مجموع جهان اسلام مورد تاکید قرار گرفته و می بایست برای رسیدن به اهداف متعالی آن به صورت کامل مورد توجه قرار گیرد.

به گفته امام جمعه اهل سنت تکاب، تشکیل امت واحده‌ی اسلامی از اصلی‌ترین آموزه‌های قرآنی است که در این راستا باید سطحی‌اندیشی‌ها، تعصب‌ها و جهل‌ها از جامعه اسلامی برچیده شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد فرایندی برای وحدت اسلامی شکل بگیرد که ملت‌های مسلمان دوشادوش هم این وحدت را ایجاد کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcfvvd0mw6dvta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی