تاریخ انتشار۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۰
کد مطلب : 242802

قایق های ایران یک ناوشکن آمریکایی را در تنگه هرمز رهگیری کردند

ک مقام وابسته به وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که چهار قایق متعلق به سپاه پاسداران یک ناو شکن آمریکا را در مجاورت تنگه هرمز مورد رهگیری قرار دادند.
قایق های ایران یک ناوشکن آمریکایی را در تنگه هرمز رهگیری کردند
fه گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام وابسته به وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که چهار قایق متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز سه شنبه یک ناو شکن آمریکایی را در مجاورت تنگه هرمز مورد رهگیری قرار دادند.
این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، با بیان اینکه دو فروند از این قایق های ایرانی به ۳۰۰ یاردی (حدود ۲۷۵ متری) ناوشکن «یو اِس اِس نیتز» نزدیک شدند؛ این اقدام را «ناامن و غیرحرفه ای» خواند.
این مقام آمریکایی مدعی شد که «نزدیک شدن سریع قایق های ایرانی [به این ناوشکن] موقعیتی خطرناک و تهاجمی را به وجود آورد که می توانست باعث وخامت اوضاع از جمله اتخاذ تدابیر دفاعی از سوی ناوشکن نیتز شود».
این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد که ناوشکن نیتز برای فاصله گرفتن از این قایق های ایرانی مجبور شد مسیر خود را تغییر دهد. وی همچنین مدعی شد که در صورت وجود روابط دیپلماتیک میان ایران و آمریکا، این رویداد می توانست به اعتراض دیپلماتیک واشنگتن بیانجامد.
گفتنی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همواره فعالیت های نظامی آمریکا را در مجاورت مرزهای ایران به دقت تحت نظر دارد.
https://taghribnews.com/vdcfx0d00w6djca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی