تاریخ انتشار۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۵
کد مطلب : 259200
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

علمای اسلام منادیان وحدت دنیای اسلام هستند

تنا - اذربایجان غربی
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: علمای اسلام منادیان وحدت دنیای اسلام هستند و باید جلوی ایجاد شکاف و اختلاف در جوامع اسلامی را بگیرند.
علمای اسلام منادیان وحدت دنیای اسلام هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در نشست هم‌اندیشی روحانیون اهل سنت که در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بوکان برگزار شد، اظهار کرد: برای مقابله با توطئه های دشمنان علمای اسلام با هم افزایی زیربناهای فکری خود را به یکدیگر نزدیک کنند چرا که علما و روحانیون جز افرادی هستند که همواره مورد احترام پیروانشان هستند و می توانند با گفتار درست مردم را به وحدت هدایت کنند.
وی با تاکید به اینکه هدف اصلی دشمنان  اسلام ستیزی است، افزود: با اتحاد مذاهب مختلف می توانیم موجبات شکست و ناامیدی دشمنان را فرهم کنیم و علمای شیعه و سنی در این مسیر باید به عنوان منادیان وحدت، اسلام ناب محمدی را در جهان بسط و گسترش دهند.
امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه وجود پیامبر اکرم(ص) میان امت اسلامی باعث اتحاد و همدلی بین مذاهب شیعه و سنی بوده و نباید به آن بی‌توجهی کنیم، یادآور شد: علما و روحانیون باید متوجه باشند که با تحریک دشمنان اسلام از پرداختن به مسائل حاشیه ای پرهیز کنند چه بسا به ریسمان و ستون‌های مستحکم دین اسلام چنگ بزنند و آنها را تقویت کنند.
مسئول نمایندگی دفتر اهل سنت در آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: پیروزی جمهوری اسلامی فقط پیروزی تشیع نبود بلکه پیروزی اسلام بود.
حجت‌الاسلام سید عسگر فعال آذر با بیان اینکه وظیفه روحانیون شیعه و سنی حفظ وحدت و پاسداشت انقلاب است، اضافه کرد: انقلاب متعلق به همه مردم ایران اعم از اقوام و مذاهب مختلف است و امانتی است که به دست مردم سپرده شده و ملت نیز برای حفظ آن از جان خود از آن حفاظت می کنند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، مردم را از شیر و خورشیدی که غرب از آن حمایت می‌کرد نجات داد و مردم را با الله پیوند داد، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در حقیقت پیروزی دین و به واقع پیروزی معنویات در برابر بی‌دینان بود.
به گفته فعال آذر کسی که دل در گرو دین دارد باید از نظام جمهوری اسلامی محافظت کند تا به سرنوشت برخی کشورهای همسایه دچار نشویم چون دشمنان می‌خواهند نظام جمهوری اسلامی با بن بست مواجه شود.
فعال آذر اضافه کرد: ملت ایران نشان داده اند همچنان بر سر پیمانی که با امام راحل و رهبر معظم انقلاب بسته اند، با قدرت ایستاده اند.
امام جمعه بوکان نیز در این مراسم گفت: بی‌شک جریان‌ها و گروه‌های تروریستی و تکفیری دست پرورده غرب بوده و به دنبال ایجاد خونریزی و اختلاف در بین مسلمانان هستند تا آرامش شیعه و سنی را از بین ببرند از این رو در شرایط کنونی مذاهب اسلامی باید بیش از بیش متحد و همدل باشند تا دشمنان نتوانند در میان آنها نفوذ داشته باشند.
ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده با تاکید بر اینکه مسلمانان باید در برابر توطئه‌های غرب اتحاد داشته و هوشیاری خود را در مقابل ترفندهای دشمن حفظ کنند، اضافه کرد:  اتخاذ تدابیر لازم و به موقع از سوی رهبران مذاهب اسلامی باعث نزدیک تر شدن مذاهب اسلامی و از همه مهمتر نزدیکی هرچه بیشتر شیعه و سنی می شود.
وی خاطرنشان کرد: رژیم طاغوت مطیع و فرمان بر غرب و دشمنان اسلام بود و عامل بی‌دینی و بی‌عفتی در کشور شده بود.
خلیفه زاده بیان کرد: روحانیون نقش و جایگاه محوری در عرصه‌های مختلف جامعه داشته‌اند و این نقش در وقوع انقلاب اسلامی ایران به روشنی دیده می‌شود که بانی و بنیانگذار انقلاب بودند.
 
https://taghribnews.com/vdcfx1d0xw6dt0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی