تاریخ انتشار۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : 178002
آیت الله اراکی در دیدار با رؤسای اصناف تهران:

دنیای اسلام در شرایط بسیار ویژه ای به سر می برد

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: هدف از برگزاری نشست تجار و بازرگانان جهان اسلام، افزایش مبادلات تجاری میان بازرگانان جهان اسلام به منظور شناخت بیشتر از یکدیگر در راستای ایجاد تقریب است.
دنیای اسلام در شرایط بسیار ویژه ای به سر می برد
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه روز سه شنبه در دیدار با رؤسای اصناف استان تهران ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) اظهار داشت: دنیای اسلام در شرایط بسیار ویژه ای در جهان کنونی به سر می برد و این شرایط در تاریخ جهان اسلام بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه چندین مشخصه در بی نظیر شدن شرایط کنونی جهان اسلام دخیل هستند، اظهار داشت: مشخصه اول این است که جهان اسلام بعد از قرن ها به یکباره با قدرت و قوت در جهان بشری خودش را مطرح کرد و خود را به عنوان یک نظام و تئوری حکومتی به شکل نوینی مطرح نمود.

آیت الله اراکی افزود: مشخصه دوم قدرت گرفتن تشیع در جهان بود. قرن ها بود که تشیع در کشورهای اسلامی در انزوا قرار داشتند و حتی در برخی از کشور ها به کار بردن نام امیرالمومنین(ع) و ذکر فضائل اهل بیت (ع) ممنوع بود، شیعیان در کشور های اسلامی در بدترین شرایط قرار داشتند و میزان سواد در بین شیعیان بسیار پایین بود اما در چنین شرایطی شیعه در عراق و لبنان و برخی کشور های منطقه قدرت گرفت بطوریکه برای نمونه تنها کسانی که توانستند بعد ازحمله صهیونیست ها به جنوب لبنان آنها را از خاک این کشور بیرون کردند حزب الله و شیعیان لبنان بودند.

وی افزود: این دو شخصه باعث به وجود آمدن یک تحول در دنیای کنونی شد که خیلی از حوادث کنونی جهان تحت تأثیر این تحول است.

آیت الله اراکی تدکید کرد: این تحولی که در جهان به وجود آمد یک عکس العمل هایی را نیز از سوی دشمنان اسلام به دنبال داشت بنابراین آنها شروع به ایجاد اختلال در منطقه نمودند تا بدین وسیله بتوانند از این تحول عظیمی که به وجود امده بود جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی آنها هم جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار داشت: با ابراز قدرتی که جمهوری اسلامی در منطقه نشان داد به سادگی جرأت نکردند در مقابل ایران بایستند بنابراین شروع به ایجاد گروهای تند رو و مسلح در منطقه نمودند تا به زعم خودشان به هدفشان برسند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه با اشاره به اهداف مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: کار تقریب این است که جلوی حرکت های تند روی و ضد وحدتی در جهان اسلام را بگیرد و اعلام می کند که شیوه اختلاف در بین مسلمانان صحیح نیست و باید همبستگی در سطح جهان اسلام گسترش یابد و همچنین اختلاف ها به وسیله گفتگو حل گردد.

آیت الله اراکی در ادامه به برخی از برنامه های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه کنفرانس وحدت سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های هفته وحدت سال جاری برگزاری نشست کمیته بازرگانان و تجار جهان اسلام است که هدف ما از برگزاری این نشست افزایش تبادلات تجاری میان بازرگانان جهان اسلام و در راستای شناخت بیشتر از یکدیگر برای ایجاد تقریب است.

وی افزود: هرچه روابط تجاری میان بازرگانان جهان اسلام بیشتر شود این مسئله به نزدیک شدن ملت اسلامی به یکدیگر برای جلوگیری از توطئه های دشمنان کمک خواهد کرد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در پایان گفت از تجار و بازرگانان انتظار داریم که در این عرصه مجمع جهانی تقریب را یاری دهند تا جلوی ریختن خون مسلمانان در سراسر جهان اسلام گرفته شود.
https://taghribnews.com/vdcfxcdy0w6dexa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی