تاریخ انتشار۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : 178309
آیت الله اراكی در گفتگو با خبرنگار تقریب :

برنامه های مجمع تقریب برای مقابله با جریانهای تكفیری

دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برنامه های پژوهشی و تحقیقی مجمع تقریب برای مقابله با جریانهای تكفیری و رسوا كردن این گروههای تروریستی را تبیین كرد.
برنامه های مجمع تقریب برای مقابله با جریانهای تكفیری
آیت الله محسن اراكی در نشست خبری بیست و هشتمین كنفرانس وحدت اسلامی كه عصر امروز شنبه در موزه شهدا برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار تقریب درباره برنامه های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای مقابله با جریانهای تكفیری، گفت : با توجه به گسترش فعالیتهای تكفیریها در دوره كنونی، مجمع تقریب در عرصه تحقیق و پژوهش برنامه های زیادی در گذشته به انجام رسانده و در آینده نیز برنامه هایی دارد.

او افزود : در این باره كتاب مفصلی را در دست تدوین داریم كه در مراحل پایانی است؛ در این كتاب تلاش شده فتاوای علمای برجسته شیعه و سنی در رابطه با نفی تكفیر و لزوم مقابله با آن جمع آوری شده و تحقیقات خوبی در این زمینه به انجام رسیده است.

دبیركل مجمع تقریب در ادامه با اشاره به همایش مقابله با تكفیر در قم، خاطرنشان كرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همكاری موثر و شایانی را در برگزاری این همایش كه اخیرا به همت آیت الله مكارم شیرازی و آیت الله جعفر سبحانی برگزار شد، ارائه داد.

وی به دیگر برنامه های مجمع در این زمینه اشاره كرد و گفت: آیت الله تسخیری رئیس شورای عالی مجمع تقریب نیز برای رسوا كردن اهداف تكفیریها و تبیین لزوم مقابله با جریانهای تكفیری در همایشها و  اجتماعات بسیاری كه در نقاط مختلف جهان در این رابطه شكل گرفته، حضور یافتند و تلاشهای زیادی در تبیین این خطر بزرگ برای جهان اسلام و اعلام مواضع انجام داده اند.

آیت الله اراكی همچنین گفت: پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در قم نیز مركز گفتگوی بین علمای مذاهب اسلامی را تاسیس كرده كه اولین نشست آن حدود۳ماه پیش با حضور علمای بزرگ اندونزی و علمای برجسته قم برگزار شد و یكی از اهداف آن، گفتگو در رابطه با لزوم مقابله با تكفیر بود.

وی افزود: در كنفرانس وحدت اسلامی امسال نیز كه چهارشنبه این هفته در تهران برگزار می شود، این موضوع جزء محورهای اصلی كنفرانس خواهد بود و علما و اندیشمندان مسلمان درباره اظهار عقیده و تبادل نظر خواهند کرد.
https://taghribnews.com/vdcfxcdy1w6dema.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی