تاریخ انتشار۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 197407
المیادین:

عربستان به هیچ یک از اهداف حمله به یمن نرسید

طوفان قاطعیتی که عربستان به آن دل بسته بود تا از این طریق به اهداف سیاسی خود برسد، با بن بست مواجه شد و عربستان به هیچ یک از اهداف این حمله نرسید.
عربستان به هیچ یک از اهداف حمله به یمن نرسید
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شبکه خبری المیادین با انتشار گزارشی اعلام کرد: بیش از100 روز از حملات ائتلاف سعودی علیه یمن می گذرد اما حملات ناوگان هوایی و دریایی ائتلاف متوقف نشده است و ریاض همچنان شهرها و روستاهای یمن را هدف قرار می دهد.
 
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، حمله به یمن را به منظور دستیابی به سه هدف اصلی یعنی ویران کردن قدرت نظامی ارتش یمن و نیروهای مقاومت مردمی انصار الله، بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی و تحمیل اجرای طرح های کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان راه حل سیاسی، آغاز کرد اما بعد از گذشت بیش از سه ماه هنوز به هیچ یک از اهدافش نرسیده است.
 
و اکنون عربستان با پایداری و استقامت ارتش و متحدانش، کشیده شدن جنگ به داخل خاک عربستان، بحران انسانی و فشارهای سیاسی مواجه شده و ریاض را به شدت در تنگنا قرار داده است.
 
همه این مسایل موجب شد مقامات سعودی با نشست ژنو و با نظارت سازمان ملل موافقت کنند تا آخرین توان خود را برای به زانو در آوردن یمنی ها و چشم پوشی از حقوقشان وادار نمایند اما این سیاست نیز کارآمد نبود و ریاض هر گونه امیدی را برای حل و فصل سیاسی از دست داد و حتی امیدی هم به آتش بس انسانی که مطرح کرده بود نداشت.
 
صحبت از حل و فصل بحران یمن تنها به سازمان ملل خلاصه نمی شود بلکه مسقط نیز تلاش کرد دیدارهایی بین طرف ها ترتیب دهد تا درباره خروج از بحران بدون آن که به نتایج ملموسی برسند گفت و گو کنند اما ریاض و متحدانش هنوز به مرحله قبول راه حل سیاسی که خارج از هیمنه آنان باشد نرسیده اند.
 
المیادین در پایان این گزارش افزود: در حال حاضر هشدارهای گاه و بیگاه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل درباره وقوع فاجعه انسانی، امید رسیدن به آتش بس انسان دوستانه را به واقعیت نزدیک کرده است و احتمال دارد با توجه به شرایط و وضعیت عربستان و فشارهای بین المللی، آتش بس اعلام شده مانند گذشته با انجام عملیات هوایی نقض نشود.
 
https://taghribnews.com/vdcfxedyew6d1ja.igiw.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی