تاریخ انتشار۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : 254601
//برگزاری مجلس ترحیم آیت الله واعظ زاده خراسانی//

امام جمعه موقت تهران: فتنه اختلاف از شرک نیز بدتر است/ اسلحه ای کاراتر برای از بین بردن مسلمانان جز اختلاف وجود ندارد

مجلس ترحیم آیت الله واعظ زاده خراسانی اولین دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر امروز چهارشنبه در مسجد نور تهران برگزار شد.
امام جمعه موقت تهران: فتنه اختلاف از شرک نیز بدتر است/ اسلحه ای کاراتر برای از بین بردن مسلمانان جز اختلاف وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این مراسم که با حضور آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از مقامات کشورمان و نمایندگان سفیر فلسطین و جهاد اسلامی در ایران برگزار شد، پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت این عالم فرزانه قرائت شد.
 
در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنانی درگذشت این عالم بزرگ و پیشگام در عرصه تقریب را به مقام معظم رهبری، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دغدغه داران وحدت و تقریب تسلیت گفت.
 
وی اقدامات وحدت گرای آیت الله واعظ زاده را لازمه امروز جهان اسلام دانست و گفت: وی از پیشگامان تقریب مذاهب و از شاگردان آیت الله بروجردی و امام خمینی(ره) بود که در زمینه تقریب اقدامات شایسته ای را انجام داد.
 
صدیقی در ادامه با هشدار نسبت به پیامدهای اختلاف و دوری از وحدت، اظهار داشت:مبداء اختلاف هواهای نفسانی است و هر کس در غیر مسیر حق گام برمی دارد از این حربه بهره می گیرد؛ خداوند متعال پیامبران و مصلحین را مامور کرده تا در ایجاد وحدت در صفوف موحدین تلاش کنند و جامعه توحیدی را از پراکندگی و تشتت دور سازند.
 
وی افزود: مسئله وحدت ان قدر مهم است که وصی حضرت موسی یعنی هارون گوساله پرستی را برای جلوگیری از اختلاف تحمل کرد؛ در واقع فتنه اختلاف از شرک نیز بدتر است.
 
صدیقی در ادامه بیان داشت: باید به وحدت جهان اسلام، به مشترکات و مقابله با دشمن واحد توجه داشت و علما نیز در این مسیر دقت نظر کافی داشته و دارند و به عنوان نمونه در گذشته و در جنگ با استعمار انگلیس به میدان رفته اند.
 
وی در ادامه با اشاره به پیشینه تقریب در جهان اسلام، خاطرنشان کرد: آیت الله بروجردی به عنوان اولین کسی که در زمینه تقریب تلاشهای بسیاری کرد، مطرح است؛ با همکاری و تلاشهای وی بود که دارالتقریب مصر با همکاری شیخ شلتوت بنیان نهاده شد و دانشگاه الازهر نیز مذهب شیعه را به عنوان یکی از مذاهب 5گانه مطرح کرد و کرسی مذهب جعفری در دانشگاه الازهر راه اندازی شد.
 
خطیب موقت تهران با تاکید بر لزوم سعه صدر و استفاده از سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) گفت: ایجاد اختلاف و جنگ میان مسلمانان کار شیطان بزرگ است که بزرگترین خطر برای جهان اسلام می باشد و اسلحه ای کاراتر برای از بین بردن مسلمانان جز اختلاف وجود ندارد.
 
وی همچنین گفت: با توجه به مشترکات مسلمانان در قبله واحد، پیامبر واحد، کتاب واحد و حتی دشمن واحد، مسئله وحدت همواره مورد تاکید امامان معصوم(ع) بوده است لذا دیگر مسلمانان چه عذری در پیشگاه خدا دارند که دست یکدیگر را نگیرند و آرمانهای بزرگ دینی را با وحدت حفظ نکنند.
 
گفتنی است در این مراسم آیت الله تسخیری ، علی اکبر صالحی، حجت الاسلام قمی، حجت الاسلام اختری، منوچهر متکی، محمد بشارتی، حجت الاسلام علی یونسی، محمود نبویان، مولوی اسحاق مدنی، آیت الله محقق داماد، آیت الله امامی کاشانی، حجت الاسلام محمدیان، حجت الاسلام میرلوحی، اعضای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دانشگاه مذاهب اسلامی حضور داشتند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcfxjd0yw6dtva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی