تاریخ انتشار۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۳:۱۱
کد مطلب : 273808

دیدار آیت الله اراکی با رئیس و اعضای حزب سعادت ترکیه

دبیرکل مجمع جهانی تقریب عصر روز دوشنبه با رئیس و اعضای حزب سعادت ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.
دیدار آیت الله اراکی با رئیس و اعضای حزب سعادت ترکیه
به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب که در رأس هیئتی به ترکیه سفر عصر روز دوشنبه با "تامال کارا اغلو" رئیس حزب سعادت ترکیه و اعضای این حزب دیدار و گفت و گو کرد.
 
در این دیدار پیرامون اوضاع سیاسی منطقه بویژه جهان اسلام و نیز گسترش همکاری میان حزب سعادت ترکیه و مجمع جهانی تقریب بحث و تبادل نظر شد.
 
آیت الله اراکی در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: ما نه تنها در مسائل دینی با حزب سعادت ترکیه اشتراکاتی داریم حتی در تحلیل سیاسی پیرامون اوضاع منطقه نیز هم عقیده هستیم، لذا این مسائل ایجاب می کند که همکاری ها را بیشتر کنیم.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: ما آمادگی داریم در زمینه کارهای تحقیقاتی، علمی و سایر کارهای تقریبی با حزب سعادت همکاری و مشارکت داشته باشیم.
 
ترکیه می تواند پیشگام در عرصه وحدت در جهان اسلام باشد
"منوچهر متکی" معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب نیز طی سخنانی در این دیدار با اشاره به خدمات نجم الدین اربکان به گسترش اسلام گرایی در ترکیه اظهار داشت: ترکیه می تواند پیشگام در عرصه وحدت در جهان اسلام باشد.
 
وی در عین حال تأکید کرد: یکی از طرح های مجمع جهانی تقریب در ترکیه راه اندازی مجمع محلی تقریب است و اگر چنین مجمعی با حضور علمای ترکیه شکل بگیرد بسیار مثمر ثمر خواهد بود.
 
تنها دغدغه ما ایجاد وحدت میان امت اسلامی است
در ابتدای این دیدار "اوزهان اصیل ترک" رئیس جنبش ملی گوروش حزب سعادت ترکیه نیز طی سخنانی به معرفی این حزب و اهداف و برنامه های آن پرداخت و گفت: اخیرا این حزب مرکزی برای آموزش وحدت اسلامی راه اندازی کرده است که امیدواریم با فعالیت این مرکز گام خوبی در جهت تقویت وحدت امت اسلامی برداریم.
 
وی تأکید کرد: سیا و موساد برنامه ریزی کرده اند که میان امت اسلامی تفرقه ایجاد کنند لذا ضروری است که ما در برابر توطئه آنها هوشیار باشیم.
 
اصیل ترک با اشاره به اینکه تنها دغدغه ما ایجاد وحدت میان امت اسلامی است، اظهار داشت: ما مطابق آموزه های دینی باید با هم وحدت داشته باشیم.
https://taghribnews.com/vdcfxmd0cw6deca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی