تاریخ انتشار۱۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۹:۲۶
کد مطلب : 155908

مشکلات پیش روی لبنان برای استخراج ذخایر گازی

لبنان از ذخایر گازی عظیمی برخوردار است اما برای برداشت این ذخایر با مشکلات بسیار عدیده ای مواجه است.
مشکلات پیش روی لبنان برای استخراج ذخایر گازی
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از الجزیره نت، بر اساس گزارش سال ۲۰۱۲ شرکت بی پی، مسئولین لبنانی حجم ذخایر گاز دریایی این کشور را ۹۶ تریلیون فوت مکعب تخمین می زنند که در صورت تأیید این رقم، لبنان رتبه پانزدهم جهان را از این حیث داراست.

اما به دلیل نبود دانش کافی در این زمینه در لبنان، مقدار قابل توجهی از این ذخایر قابل استخراج نیست و این کشور چهار میلیون نفری هنوز وابسته به واردات نفت از خارج است و گاز استخراجی فقط برای مصرف داخلی کفایت می کند.

اکنون دولت لبنان در صدد توسعه این بخش است تا از این طریق برخی از مشکلات مزمن این کشور نظیر بدهی و قطع مکرر برق را برطرف کند.

تحلیل گران معتقدند اقدامات بی برنامه، پیامد های جنگ سوریه و اختلافات پیرامون مرز های دریایی لبنان موجب شده که سرمایه گذاران تمایل چندانی به سرمایه گذاری در بخش گاز لبنان نشان ندهند.

همچنین رژیم صهیونیستی یکی دیگر از مشکلات پیش روی توسعه بخش گاز لبنان است زیرا اکنون این رژیم به نوعی در شرایط جنگی با لبنان قرار دارد و اختلافات این رژیم با لبنان پیرامون مرز های دریایی موجب شده است تا بسیاری از شرکت ها تمایل چندانی به سرمایه گذاری در بخش گاز لبنان نشان ندهند.
https://taghribnews.com/vdcfxtdycw6dt1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی