تاریخ انتشار۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 256104
امام جمعه موقت تهران:

حماسه ۹دی و حماسه ۱۹دی، هر دو حماسه وحدت بود/ توجه به ولایت فقیه به عنوان محور وحدت ضرورت دارد

امام جمعه موقت تهران با بیان این که فرهنگ سازی و منزوی کردن دروغ گویان از راهکارهای مقابله با آفت دروغ در جامعه است، گفت: دروغ گوها، در میان مردم ایجاد تفرقه می کنند و به جای مهر و محبت، در دل ها کینه می کارند.
حماسه ۹دی و حماسه ۱۹دی، هر دو حماسه وحدت بود/  توجه به ولایت فقیه به عنوان محور وحدت ضرورت دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران (۱۷دیماه۹۵) که در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن دهه بصیرت و با بیان اینکه حماسه ۹دی و حماسه ۱۹دی، هر دو حماسه وحدت بود، خاطرنشان کرد: الحمدالله امسال مراسم ۹دی در سراسر کشور بسیار با شکوه شکل گرفت و مقام معظم رهبری نیز این حماسه را بزرگ داشته و مسئولان دیگر نیز از آن تجلیل کردند و اصولا این مراسم نماد وحدت ملت ما در پاسداری از انقلابشان است. 
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حماسه ۹دی، تکمیل حماسه ۱۹دی بود، اظهار داشت: وجود شباهات فراوانی بین ۱۹دی و ۹دی هست که از آن جمله اینکه حماسه ۱۹دی، جرقه‌اش با حمایت از ولایت و در واکنش به مقاله اهانت آمیز روزنامه اطلاعات به امام خمینی (ره) در سال ۵۶ بود. 

وی افزود: عین همین اتفاق حمایت از ولایت، در ۹دی اتفاق افتاد و دیدیم که مردم در سراسر کشور، دو عکس امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را به دست گرفته و شعار «این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده» را سر می‌دادند.
 
آیت الله خاتمی با بیان اینکه بصیرت ملت ایران ۹دی را آفرید، گفت: فتنه گران بعد از انتخابات، حماسه ۴۰میلیونی مردم را خدشه دار کرده و پرچم دفاع از حقوق مردم برداشتند، اما بصیرت مردم آن ئوطئه را خدشه دار کرده و در حماسه ۹دی، همین بصیرت بود که حرف اول را زد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۸۸، دشمنان از جمله آمریکا و انگلیس، تمام قد به حمایت از فتنه گران بر آمده و حتی اوباما اسم یکی از فتنه گران را به صراحت آورد، اما بصیرت ملت ایران مقابل دنیای فتنه‌گری پیچیده به صحنه آمد و آنان را شکست داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب بزرگ ۱۹دی ملت ایران، با‌‌ همان عظمت به راه خود ادامه می‌دهد، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند انقلابمان را به جهان صادر می‌کنیم و امروز بعد از ۳۸ سال باید به روح امام درود فرستاد و گفت که بلند شو و ببین که انقلاب اسلامی ایران به جهان صادر شد؛ وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، شجره طیبه تنومندی است که حتی تندباد‌ها هم نمی‌توانند آسیبی به آن برسانند. 

آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت وحدت در جامعه، گفت: وحدت در هدف و تثبیت نظام اسلامی، توجه به ولایت فقیه به عنوان محور وحدت، به کاربردن ادبیات تکریم و دوری از تخریب، توجه به سعه صدر به ویژه از سوی مسئولین و در ‌‌نهایت پرهیز از تهمت و دروغ، از جمله راهکارهای تحقق وحدت در جامعه است.
 
وی افزود: تا دوازدهیمن انتخابات ریاست جمهوری که سال آینده برگزار می‌شود، دشمن سعی می‌کند فضای دو قطبی ایجاد کرده و یا به تخریب نهادهای خدمتگذار نظام از جمله قوه قضائیه می‌کند؛ دشمن همچنین تلاش می‌کند فضای مجازی را آکنده از دروغ و تهمت کند و از این رو مسئولان باید هشیار باشند.
 
وی با بیان اینکه دعوای مسئولان نظام به صلاح کشور نیست، گفت: دشمنان سوءاستفاده کرده و می‌گویند این دعوا‌ها نشان می‌دهد فساد نهادینه شده است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و رهبری از نا‌امید کردن مردم بسیار ناراحت می‌شدند، خطاب به رسانه‌های مختلف کشور، گفت: اگر می‌خواهید دین خود را به انقلاب ادا کنید به امید در جامعه توجه کنید.
 
وی همچنین خطاب به مسئولان قوه قضائیه، گفت: از مسئولین می‌خواهیم به پرونده‌های فساد با سرعت بیشتری رسیدگی و قاطعانه هم حکم صادر کنید و برای شما هم فرقی نکند که در این دولت است یا در دولت‌های دیگر، چون مردم از شما عدالت می‌خواهند. 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باورهای دینی خود را تحکیم کرده و ولایتمداری خود را تحکیم کنید، گفت: در این صورت آینده از آن ملت ما خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما امانت شهیدان است، گفت: نباید خدای ناکرده رفتاری داشته باشیم که شهدا از ما برنجند چرا که رنجیدن شهدا آثار خوبی نخواهد داشت.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت در جبهه‌های سوریه و عراق، و با آرزوی آزدی کامل موصل از دست تروریست‌های تکفیری، گفت: امیدواریم به زودی خبر نابودی کامل داعش را در همین خطبه‌های نماز جمعه بگوییم. 

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد امام حسن عسکری (ع) و با بیان اینکه تعظیم امامان، تعظیم شعائر الهی است، اظهار داشت: شادی به معنای گناه کردن و عبور از خط قرمز خدا نیست؛ کیست که شادی مردم را نخواهد، بلکه آنچه می‌خواهیم شادی و غم ما رنگ دین بگیرد و بیشتر از این درخواست ما نیست.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات حضرت معصومه (س)، و با بیان اینکه ایشان، بانوی عالمه و ولایتمدار به معنای دقیق کلمه بودند، گفت: نقلی وجود دارد که این بانوی بزرگوار، مسموم شده و لذا می‌توان ایشان را شهیده هم نامید.

 عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: روایتی از امام جواد (ع) وجود دارد که هر کس قبر حضرت معصومه (س) را در قم زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود و از این رو امیدواریم قدر این نعمت خدا را بدانیم. 

وی در ادامه با اشاره به درگذشت مرحوم آیت الله شرعی گفت: ایشان در ۸۱ سال عمر پابرکت خدمات فراوانی انجام داده و ولایتمداری بودند که حوزه علمیه خواهران را تأسیس کردند که امروز ۵۰۰ شعبه از حوزه خواهران، از باقیات الصالحات ایشان است.

 آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن ۱۷ دی سالروز توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضاخان، گفت: رضاخان دقیقا مأموریت مبارزه با دین داشت و ارباب او انگلیس سه وظیفه مبارزه با حوزه و روحانیت، مبارزه با عزاداری سیدالشهداء و در ‌‌نهایت مبارزه با حجاب و کشف حجاب، به دوش او گذاشت، که در راستای این دستورات، جنایت‌های بسیاری صورت گرفت.
  
امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه‌های اول نماز جمعه، با اشاره به آسیب‌های رواج دروغ گویی در جامعه، اظهار داشت: دروغ با ایمان سازگار نیست آن را خراب می‌کند و بنابراین، اینکه انسان دم از ایمان بزند اما به لوازم آن پایبند نباشد، تناقض است.

 آیت الله خاتمی با بیان اینکه اگر به مسئولی گفتند آمار را دستکاری کن و بگوید حتی اگر من را برکنار کنید این کار را نمی‌کنم، مؤمن است، افزود: اگر به اهل رسانه‌ای گفتند این دروغ را بنویس و بگوید این کار را نمی‌کنم، مؤمن است. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه گوش ندادن به سخنان دروغ گویان از جمله راهکارهای برطرف کردن این رذیلت اخلاقی در جامعه است، گفت: از دیگر راهکارهای برطرف کردن ویژگی دروغ گویی در یک جامعه، منزوی کردن دروغ گویان و دوستی نکردن با آنان است.

وی افزود: از جمله راهکارهای دیگر برطرف کردن دروغ گویی در جامعه، توجه به آثار وضعی آن و روایاتی است که می‌گوید انسان‌های دروغ گو در همین دنیا آثار بد آن را می‌بیینند.
 
https://taghribnews.com/vdcfxvd0jw6dtya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی