تاریخ انتشار۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : 256500

پیام تسلیت آیات عظام به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آیات عظام در پیام های جداگانه رحلت جانگداز آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.
پیام تسلیت آیات عظام به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله  "حسین نوری همدانی" در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: خبر ناگوار ارتحال عالم مجاهد و مبارز نستوه آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب تألم شدید اینجانب گردید. سوابق درخشان وی با توجه به زحمات فراوانی که در راه به ثمرنشستن انقلاب و ارتباط بسیار وسیعی که با امام رضوان الله علیه داشته و خدمات وی به مردم متعهد ایران در پست هایی که به عهده گرفته بودند، بر هیچ کس مخفی نیست. وفاداری او به انقلاب، امام و مقام معظم رهبری تا آخرین لحظات عمر همچنان وجود داشت.

ایشان در ادامه افزوده است: اینجانب شخصا در حوزه علمیه قم سابقه ممتدی با ایشان داشتم و از نزدیک شاهد مبارزات ایشان علیه رژیم ستمشاهی بوده ام و امروز که با مشیت الهی آن برادر عزیز به لقاءالله پیوست، ملت وفادار به امام و مقام معظم رهبری در تجلیل از مقام ایشان در تشییع جنازه و مجالسی که تشکیل خواهد شد، شرکت خواهند کرد و یکبار دیگر وحدت و اتحاد خود و پشتیبانی از نظامی که با زحمات ملت شریف و امثال ایشان بوجود آمده است را در برابر چشم بدخواهان و تفرقه طلبان به نمایش خواهند گذاشت و بار دیگر دشمنان را ناامید خواهند ساخت.
اینجانب درگذشت این فقید سعید را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مقام معظم رهبری و حوزه های علمیه و بیت معزی و به همه ملت شریف ایران تسلیت عرض می کنم.

آیت الله صافی گلپایگانی نیز به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمي رفسنجاني پیام تسلیتی صادرکردند. در این پیام امده است:درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجت الإسلام و المسلمین آقاي هاشمي رفسنجاني(رحمة الله عليه)، موجب تأثر و تأسّف گردید.
آن فقيد سعيد، ساليان سال در سنگرهاي مختلف انقلاب اسلامي، در حدّ توان انجام وظيفه نمود، و در حفظ اعتدال و آرامش جامعه و رفاه مردم، به توفيقاتي نائل گرديد.
حضور ولائي آن مرحوم در حرمين شريفين، و اعلام مواضع محکم مذهبي و ديني در آن مکان مقدّس در خاطره‌ها هميشه باقي خواهد ماند.
فقدان آن عالم بزرگوار را به همه علاقه مندان، و بيت محترم ايشان تسليت گفته، براي آن فقيد سعيد رحمت واسعه الهي، و براي بازماندگان، صبر جميل و اجر جزيل از خداوند متعال مسئلت دارم.

آیت الله  "ناصر مکارم شیرازی" نیز در پیامی با تسلیت درگذشت ‌آیت الله هاشمی تأکید کرد: سال‌ها در خدمت امام راحل(ره) فداكارى كرد و بعد از ايشان نيز دائماً در صحنه انقلاب بود. مشكلات مختلفى را پشت سر گذاشت ولى اين مشكلات هرگز سبب نشد كه صحنه را ترك كند.
 
در این پیام آمده است: با نهايت تأسف خبر فقدان ناگهانى مجاهد نستوه مرحوم حجت الاسلام و المسلمين آقاى هاشمى رفسنجانى را دريافت داشتم. اينجانب ايشان را از آن زمان كه در حوزه ی درسى ما شركت داشت به خوبى مى‌شناختم. مردى بسيار جدّى، باهوش، شجاع و صاحب اراده بود.
سال‌ها در خدمت امام راحل(ره) فداكارى كرد و بعد از ايشان نيز دائماً در صحنه انقلاب بود. مشكلات مختلفى را پشت سر گذاشت ولى اين مشكلات هرگز سبب نشد كه صحنه را ترك كند.
اينجانب درگذشت اين يار وفادار انقلاب را به همه هموطنان ايرانى و به‌ويژه بازماندگان آن فقيد سعيد تسليت مى‌گويم و غفران الهى را براى او و همه‌ی ما از خداوند مى‌طلبم.
 
آیت الله  "عبدالله جوادی آملی" هم با صدور پیامی ارتحال استوانه انقلاب اسلامی، صحابی صالح و صابر و صادق امام راحل(ره) و امین امت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری را تسلیت گفت.
 
در این پیام آمده است: ارتحال استوانه انقلاب اسلامی، صحابی صالح و صابر و صادق امام راحل (ره) و امین امت، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به محضر مبارک بقیة الله ارواح من سواه فداه، رهبر معظم انقلاب، ملت بزرگ ایران و خاندان شریف آن رحیل محبوب تسلیت عرض می نماییم.
 
در ادامه پیام خاطرنشان شده است: بهترین ابراز همدردی در این سانحه سنگین ملی و رخداد توانفرسا، حفظ نظام اسلامی، تقویت ارکان، حرکت در مدار پیام رهبری است.
 
در این پیام اضافه شده است: امید آنکه رنج مدبرانه و کوشش خالصانه بیش از نیم قرن آن عزیز، جهت احیای مآثر قرآن کریم و آثار دوده طاها و یاسین علیهم افضل صلوات المصلین، ره توشه خوبی برای لقای خدای سبحان باشد.

 ‌آیت الله  "علوی گرگانی" نیز در پیامی درگذشت رئیس تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

این مرجع تقلید در پیام خود آورده است: خبر درگذشت ناگهانی جناب مستطاب حضرت حجة الاسلام و المسلمین آقای شیخ علی اکبر هاشمی رفسنجانی رحمه الله یار دیرین امام و رهبری و شخصیت زحمتکش و پرتلاش سال های طولانی قبل و بعد از انقلاب موجب تأثر و تألم اینجانب گردید.
 
در ادامه پیام تأکید شده است: این عالِم مجاهد و زحمتکش که در دوران قبل از انقلاب در مبارزات بر علیه دستگاه سلطنتی شاهنشاهی در کنار مرحوم آیت الله طالقانی و شهیدان بهشتی و مطهری و مفتح رحمهم الله و برخی دیگر از انقلابیون وفادار به امام خمینی رحمه الله سالها رنج زندان را کشیدند، بعد از انقلاب نیز امام خمینی رحمه الله را تنها نگذاشته و در صحنه های مختلف و در رده های بالای انقلاب همچون ریاست مجلس شورای اسلامی و جانشین فرمانده کل قوا در زمان جنگ نقش آفرین و مؤثر بودند.
 
ایشان با هوشیاری و زحمات فراوان بعد از رحلت امام خمینی رحمه الله نیز در سازندگی و آبادی مملکت ایران نقش ماندگار ایفا کردند.
 
اینجانب این ضایعه را در درجه اول به محضر امام زمان علیه السلام و به مقام معظم رهبری، همچنین به خانواده و بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفته و امید است که خداوند با فضل و رحمت خود ایشان را مشمول عنایات وافره خود قرار دهد و شفاعت اجداد طاهرین شامل حال ایشان گردد.
 
آیت الله "سیدمحمود هاشمی شاهرودی" نایب رییس مجلس خبرگان رهبری نیز با صدور پیامی، ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.
 
در این پیام آمده است: با کمال تأسف، خبر درگذشت برادر گرامی و مبارز، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رحمة الله علیه واصل گردیده و موجب اندوه و تأثر عمیق قلبی گشت.
 
این پیام افزوده است: این انسان خدوم و مجاهد، از پیشگامان مبارزه و نهضت عظیم امام راحل و از جمله افراد برجسته انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می رفت که از عمق جان به ندای قائد عظیم الشأن امام راحل قدس الله نفسه الزکیه لبیک گفته و به حق در آن دوران سخت مبارزه با رژیم سفاک ستمشاهی در ایثار جان و مال دریغ نورزید و همواره در مسیر اعتلای کلمه طیبه انقلاب اسلامی قبل و بعد از پیروزی و در عصر قیادت آن یگانه دوران،گام برداشت و از جمله افراد مورد اعتماد ایشان بود که بار مسئولیت های سنگینی را در آن دوران به شایستگی بدوش کشید.
 
آیت الله شاهرودی خاطرنشان کرده است: پس از رحلت آن قائد فقید و در عصر زعامت و قیادت خلف صالح امام راحل(ره)، یکی از یاران وفادار به انقلاب و رهبری باقی ماند و خدمات گسترده و ماندگاری را در مسئولیت خطیر اداره دولت، پس از جنگ تحمیلی و همچنین ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از خود بجای گذاشت.
 
در ادامه پیام تأکید شده است: بی تردید مصیبت درگذشت این مجاهد خستگی ناپذیر ثلمه ای است که تنها فضل و رحمت واسعه الهی می تواند آن را جبران کند.
اینجانب رحلت آن مرحوم مغفور را به ساحت مقدس امام زمان (عج)و به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیت آن مرحوم خاصه اخوان و آقازادگان و عموم ارادتمندان به ایشان و به همه ملت بزرگ ایران اسلامی تسلیت عرض نموده برای ایشان مغفرت و رحمت الهی و برای، بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.
 
https://taghribnews.com/vdcfxvd0xw6dtta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی