تاریخ انتشار۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : 200709
شیخ الازهر؛

وحدت از ضروریات امروز است و بدون آن نمی توانیم سرمان را بالا بگیریم

شیخ احمد الطیب: بین شیعه و سنی اختلافاتی وجود ندارد که منجربه خروج یکی از آنها از اسلام شود بلکه آنچه در این زمینه شاهدیم فقط سوء استفاده های سیاسی از برخی اختلافات است. من اگر به عراق سفر کنم دیداری از نجف خواهم داشت.
وحدت از ضروریات امروز است و بدون آن نمی توانیم سرمان را بالا بگیریم
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از النخیل عراق، شیخ احمد الطیب گفت:«وی افزود:« ما پشت سر شیعیان نماز می خوانیم، برخلاف شایعات، شیعیان قرآن دیگری ندارند."

شیخ الازهر ادامه داد: « بین شیعه و سنی اختلافاتی وجود ندارد که منجر به خروج یکی از آنها از اسلام شود بلکه آنچه در این زمینه شاهدیم فقط سوء استفاده های سیاسی از برخی اختلافات است. من اگر به عراق سفر کنم دیداری از نجف خواهم داشت.»

شیخ احمد الطیب گفت:« اولین وظیفه الازهر این است که باوجود اجتهادهای مختلف در جهان اسلام، برای وحدت امت اسلام و وحدت مسلمانان تلاش کند ... من آماده ام به هر مکانی از جهان اسلام به ویژه به نجف سفر کنم.»

وی هشدار داد:« در شرایطی که نیازمند وحدت امت اسلام هستیم اندیشه های گمراه برای فتنه انگیزی در جهان اسلام تلاش می کنند... وحدت از ضروریات امروز است و بدون آن نمی توانیم سرمان را بالا بگیریم.

الازهر با بیان اینکه تکفیر شیعیان از نظر کتاب و سنت مردود است، گفت: اینکه در شبکه های ماهواره ای مسلمانان شیعه را کافر می خوانند اقدام غیر مقبولی است، این تحرکات، از نظر کتاب، سنت و دین توجیهی ندارد.»
 
https://taghribnews.com/vdcfxxd01w6dxea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی