تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : 260000
//دو خبر از سوریه//

تقلای داعش برای منهدم کردن آثار باستانی باقی‌مانده در پالمیرا/ دولت سوریه برای تبادل اسیران اعلام آمادگی کرد

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که اقدامات تروریست‌های داعش در شهر تدمر(پالمیرا) نشان می‌دهد این گروه برای منهدم‌ کردن بیشترین مقدار ممکن از آثار تاریخی باقی مانده تلاش می‌کند.
تقلای داعش برای منهدم کردن آثار باستانی باقی‌مانده در پالمیرا/ دولت سوریه برای تبادل اسیران اعلام آمادگی کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: در پی پیشروی موفقیت آمیز نیروهای سوری به سمت تدمر، پهپادهای روسی تحرکات کامیون‌های تروریست‌ها در نزدیکی این شهر باستانی را رصد کردند و رصد تحرکات داعش نشانگر قصد این گروه برای انتقال مواد منفجره جهت منهدم کردن بیشترین حد ممکن از آثار تاریخی تدمر قبل از عقب‌نشینی‌شان از این شهر باستانی است.
 
وزارت دفاع روسیه تصاویر ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد افراد مسلح داعش آثار باستانی را در تدمر سوریه منهدم می‌کردند.
 
از سوی دیگر، داعش روز یک شنبه چاه‌های گاز و نفت در منطقه "جحار" را که ۳۰ کیلومتر از شمال غرب شهر تدمر فاصله دارد، منهدم کرد.
 
یک منبع میدانی وابسته به نیروهای دولتی سوریه در مصاحبه با خبرگزاری آلمان (د.پ.آ) گفت که پس از این اقدام داعش، دود و زبانه‌های آتش تا مسافت‌های دور دیده می‌شد.
 
این منبع گفت: در مرحله کنونی رسیدن به چاه‌های آتش گرفته دشوار است؛ چراکه ارتش همچنان حدود شش کیلومتر از چاه‌ها فاصله دارد و علاوه بر آن، داعش مسیرهای منتهی به چاه‌ها را بمب‌گذاری کرده است و به سمت هر کس که درصدد پیشروی به این مناطق است، آتش می‌گشاید.
 
دولت سوریه برای تبادل اسیران اعلام آمادگی کرد
 
خبرگزاری رویترز امروز (دوشنبه) به نقل از رسانه های سوریه از آمادگی دولت دمشق برای تبادل اسرا با گروه های مخالف خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی سوریه به نقل از یک مقام رسمی اعلام کرد که دمشق آماده است زندانیان محبوس در بازداشتگاه های خود را با کسانی که توسط گروه های تروریستی ربوده شده اند، مبادله کند.
 
بر اساس گزارش رویترز به نقل از گزارش الاخباریه، 'دولت سوریه همواره برای مبادله های اینچنینی با گروه های معارض آماده است'، به ویژه اگر این تبادل ها در چارچوب تلاش هایی باشد که در ارتباط با نشست آتی آستانه صورت می گیرد.
 
دولت سوریه و گروه های تروریستی تکفیری هفته گذشته 112 نفر (3 تروریست و 109 نفر از شهروندان سوری) را با هم مبادله کردند.
 
وزیر خارجه قزاقستان نیز روز شنبه اعلام کرد که دولت سوریه و مخالفان برای شرکت در این نشست ها دعوت شده اند.
 
نشست دوم آستانه قرار است با موضوع بحران سوریه در روزهای 15 و 16 فوریه (27 و 28 بهمن) در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود.
 
https://taghribnews.com/vdcfxxd0xw6dvxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی