تاریخ انتشار۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۸:۳۶
کد مطلب : 289919
عضو ارشد حزب الله:

هدف قرار دادن مقاومت استراتژی کنونی آل‎سعود است

عضو شورای مرکزی حزب الله از ضربه زدن به مقاومت اسلامی به عنوان استراتژی کنونی آل سعود یاد کرد.
هدف قرار دادن مقاومت استراتژی کنونی آل‎سعود است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان شرط بندی محور مخالف مقاومت بر سیاست های جدید ترامپ را شکست خورده توصیف کرد و گفت: آنها به دلیل ناتوانی و ضعفشان به سخنان و فریاد و استراتژی شکست خورده رییس جمهور آمریکا تمسک جسته اند. عربستان که ملیاردها دلار در 7 سال خرج کرده بود نیز تنها با ناامیدی و شکست مواجه شد.
 
وی افزود: نظام سعودی به دلیل یأس و ناامیدی به سیاست های بی نتیجه آمریکا برای تغییر معادلات منطقه و لبنان تمسک یافته و بر این اساس ماجراجویی بی فایده ای که تنها شکست و ناامیدی به دنبال دارد را در پیش گرفته است.
 
این روحانی لبنانی استراتژی اصلی عربستان را هدف قرار دادن مقاومت خواند و تصریح کرد: پرداخت های مالی عربستان در لبنان کاملا علیه مقاومت بوده و این کشور به شدت تلاش می کند شعله آتش فتنه داخلی را در لبنان روشن سازد. آل سعود درصدد برانگیختن شکاف داخلی است و ما باید در برابر این دخالت های عربستان بایستیم.
 
وی اظهار داشت که حزب الله حامی ثبات و وحدت ملی است و محافظت از آنها را وظیفه خود می داند و اگر نظام سعودی فکر می کند توانایی تغییر معادله های داخلی لبنان را با پرداخت پول و احضار شخصیت ها دارد سخت در اشتباه است.
 
حجت الاسلام قاووق با اشاره به نبرد حزب الله و همپیمانان خود در بخش های اشغال شده سوریه ادامه داد: ما پیشگام دفن داعش و پروژه تکفیری در منطقه خواهیم بود و این مساله عهد و پیمان ما با مردم و وطن به شمار می آید. ادامه جنگ در سوریه با امنیت و ثبات لبنان ارتباط دارد و تا زمانی که پایگاه های داعش و جبهه النصره در سوریه وجود داشته باشند نمی توان لبنان را امن و باثبات تصور کرد.
 
عضو شورای مرکزی حزب الله از هدف قرار دادن تکامل و همکاری میان ارتش و مقاومت به عنوان خطر دیگری برای لبنان یاد کرد و گفت: این همکاری و تکامل سبب شد تا مرزهای شرقی از لوث تکفیری ها آزاد شده و لبنان در برابر تهدیدهای صهیونیستی و تکفیری ایستادگی کند. تلاش آمریکا برای ضربه زدن به این تکامل نیز بی فایده است و این مساله به عنوان قدرت استراتژیک و گنجی گرانبها برای لبنان به شمار می آید.
 
https://taghribnews.com/vdcfy1d01w6dc1a.igiw.html
مرجع : رسا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی