تاریخ انتشار۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : 179911
امام جمعه سنندج:

تقریب مذاهب اسلامی نیاز کنونی جهان اسلام برای مقابله با توطئه‌هاست/خدمات مجمع جهانی تقریب استان کردستان را بهره مند کرده است

امام جمعه سنندج بر تقویت مباحثات و ارتباطات بین علما، اندیشمندان و پیروان مذاهب مختلف اسلامی در راستای مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان تأکید کرد.
تقریب مذاهب اسلامی نیاز کنونی جهان اسلام برای مقابله با توطئه‌هاست/خدمات مجمع جهانی تقریب استان کردستان را بهره مند کرده است
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر روز سه شنبه در مراسم آغاز به کار رسمی دبیرخانه نخستین جشنواره بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) وقتی وارد مدینه شدند اخوت، برادری و الفت را در بین مسلمانان ایجاد کردند.

وی افزود: بدون شک در این برهه زمانی نیز اخوت و برادری و الفت قلوب مسلمین بزرگترین عامل برای تقویت پایه‌های وحدت و تعالی روزافزون مسلمانان خواهد بود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در آموزه‌های قرآنی و سیره نبوی بر اتحاد و یکپارچگی مسلمانان به عنوان امری مهم برای تعالی و عزت روزافزون مسلمانان نام برده شده است و باید همواره مسلمانان نسبت به این مهم احساس مسئولیت نمایند.

ماموستا خدایی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر نیز مقام معظم رهبری در سفر تاریخیشان به کردستان نصایح و توصیه‌های فراوانی را در خصوص وحدت و همدلی بین مذاهب مختلف اسلامی نمودند لذا برهمه ما واجب است که برای تقویت پایه‌های وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی تلاش نماییم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به برکت استقرار نظام شکوهمند اسلامی در ایران آغاز به کار کرده و اشعه‌های امید و برکات این مجمع به کردستان هم تابیدن گرفته است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: به فضل الهی در اردیبهشت ماه سال ۹۴ و همزمان با سالگرد سفر مقام معظم رهبری به کردستان شاهد برپایی این جشنواره خواهیم بود و امید است این رویداد بزرگ فرهنگی و دینی شایسته استان کردستان باشد.

ماموستا خدایی در پایان سخنان خود افزود: در این شرایط که دشمنان تمام توان خود را برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان به کار گرفته‌اند برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند توطئه‌های آنان را خنثی کند.
https://taghribnews.com/vdcfy1dyyw6de1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی