تاریخ انتشار۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 257716

هلاکت 6 تروریست الشباب در جنوب سومالی

یک منبع آگاه امنیتی در دولت سومالی از هلاکت شش تروریست الشباب طی یک عملیات ویژه در منطقه "آفگویه" در جنوب سومالی خبر داد.
هلاکت 6 تروریست الشباب در جنوب سومالی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل ازخبرگزاری شین هوآ، "عبدالناصر ابراهیم" مقام ارشد دولت سومالی با تایید این خبر گفت: در عملیات مشترک ارتش و نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی(آمیسوم) در جنوب کشور و تبادل آتش با مهاجمان مسلح الشباب، شش تروریست خطرناک این گروه تروریستی، شناسایی و به هلاکت رسیدند.
 
وی افزود: دراین عملیات و حین تبادل آتش سنگین، دو سرباز ارتش نیز کشته و شمار دیگری مجروح شدند.
 
پیشتر "محمد ابراهیم عبدالله" مقام ارشد امنیتی سومالی تاکید کرده بود: طی یک عملیات ویژه "عبدی عدن" فرمانده ارشد الشباب درمنطقه "هیران" در مرکز سومالی به هلاکت رسید.  ابراهیم تصریح کرد: عملیات ارتش و آمیسوم علیه الشباب با قدرت ادامه می یابد.
 
به گزارش پایگاه خبری "غاروی آن لاین"، "علی بشه محمد" فرمانده ارشد ارتش سومالی در جمع خبرنگاران٬ با اشاره به حمله مسلحانه چند ماه گذشته گروه تروریستی الشباب به شماری از مقام های ناحیه خود مختار "پانتلند" گفت: در این عملیات یک تبعه سودانی که به عنوان طراح بمب گذاری الشباب شناخته می شد نیز دستگیر شد.
 
گروه تروریستی الشباب یک گروه تندرو سومالیایی است که از سال 2012 بخشی از شبکه القاعده شده است. این گروه در گذشته بخش هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت اما در سال 2015 شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود دارد. شمار نیروهای الشباب در سال 2014 بین هفت تا 9 هزار نفر برآورد شده است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcfyed0vw6dtea.igiw.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی