تاریخ انتشار۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 283618
​با وجود انتقادات گسترده نسبت به کشتار مسلمانان میانمار؛

سوچی در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نمی کند

رهبر ملی میانمار با وجود افزایش انتقادات نسبت به خشونت علیه مسلمانان میانمار، در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نخواهد کرد.
سوچی در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نمی کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آنگ سان سوچی، رهبر ملی میانمار که به دلیل رفتار غیرانسانی با 370 هزار مسلمان روهینگیا هدف انتقادات شدید بین‌المللی قرار گرفته است، در جلسه آتی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شرکت نخواهد کرد.
 
منتقدان سوچی خواستار بازپس گرفتن جایزه صلح نوبل از سوچی به دلیل انفعال وی در رفع این تنش شده‌اند. رهبر میانمار سپتامبر سال گذشته در اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از تلاش‌های دولتش برای رفع این بحران دفاع کرده بود.
 
امسال سخنگوی حزب سوچی اعلام کرد که وی در این مراسم شرکت نخواهد کرد، هرچند از دلیل این غیبت اظهار بی اطلاعی کرد.
 
آنگ شین، سخنگوی حزب سوچی به رویترز گفت: او هرگز از مواجهه با انتقادات و یا رویارویی با مشکلات هراسی ندارد. شاید او کارهای مهمتری برای انجام دارد.
 
امروز (چهارشنبه) شورای امنیت برای دومین بار پس از شروع آخرین تنش‌ها در پشت درهای بسته تشکیل جلسه خواهد داد. متیو رایکرافت، نماینده بریتانیا در سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که مجمع بر روی یک بیانیه مشترک به توافق برسد.
 
موج جدید خشونت ها در میانمار پس از حملات هماهنگ شبه نظامیان به مقرهای پلیس و یک پایگاه نظامی در 25 اوت در استان راخین تشدید شده است.
 
هنوز هزاران مسلمان روهینگیا در استان راخین بدون سرپناه و مواد غذایی هستند و بسیاری از آنها سعی می کنند با گذشتن از مناطق کوهستانی و مزارع برنج خود را به بنگلادش برسانند.
 
میانمار مدعی است که نیروهای امنیتی در حال اجرای عملیات پاکسازی برای دفاع از همه شهروندان در برابر اقدامات شبه نظامیان روهینگیا است. ولی مسلمانان روهینگیا که به بنگلادش فرار کرده اند، از آتش سوزی و کشتار وسیع مسلمانان توسط نیروهای امنیتی میانمار خبر می دهند که هدف اصلی از این اقدامات مجبور کردن مسلمانان برای ترک استان راخین بوده است.
https://taghribnews.com/vdcfymd0cw6dcva.igiw.html
مرجع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی