تاریخ انتشار۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب : 246510

کشورهای عربی شرکت کننده در تشییع جنازه پرز/محکومیت حضور برخی از مقامات عربی در تشییع جنازه جلاد قانا

تشییع جنازه شیمون پرز رئیس اسبق رژیم اشغالگر اسرائیل که روز جمعه در قدس غربی برگزار شد، شاهد حضور مقام هایی از شش کشور عربی بود.
کشورهای عربی شرکت کننده در تشییع جنازه پرز/محکومیت حضور برخی از مقامات عربی در تشییع جنازه جلاد قانا
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، در مراسم خاکسپاری پرز، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، سامح شکری وزیر خارجه مصر، خمیس الفارس از پادشاهی عمان، نماینده ای از وزارت خارجه بحرین، ازولای مشاور پادشاه مغرب و جواد العنانی معاون نخست وزیر اردن حضور داشتند.

عباس و وزیران شکری و عنانی در صف نخست مهمانان حضور داشتند؛ اما لنز دوربین ها نتوانستند ازولای را در صف مهمانان رصد کنند. این مراسم به طور مستقیم از شبکه های تلویزیونی رژیم اسرائیل پخش می شد.

ایمانوئل نخشون سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی فهرستی از شخصیت ها  شرکت کننده در مراسم ارائه کرد که اسم ازولای نیز در آن دیده می شد.

تشکیلات خودگردان فلسطین، مصر و اردن روابط رسمی با "اسرائیل" دارند.

محکومیت حضور مقام های عرب در تشییع جلاد قانا

کنگره های ملی و احزاب عربی و اسلامی، مشارکت برخی از کشورهای عربی را در مراسم تشییع پرز محکوم کردند.

به گزارش المنار، کنگره ملی عربی، کنگره ملی – اسلامی و کنگره سالانه احزاب عربی در بیانیه ای تاکید کردند: با انزجار وصف ناپذیری، این سه کنگره خبر حضور برخی از مسئولان عرب را در تشییع جنازه تروریست جنایتکار شیمون پرز دریافت کردند.

کسی که از خون مردم فلسطین رودخانه ها جاری ساخت، کسی که به عنوان مهندس بمب هسته ای و طراح اصلی شهرک های صهیونیستی، اجرای تدریجی نقشه قطعه قطعه کردن سرزمین فلسطین و تعرض به مسجد الاقصی و همه اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در کل فلسطین شناخته می شود.

بیانیه کنگره های عربی یادآوری کرد: وظیفه شرکت کنندگان در تشییع جنازه خونریز و جلاد این است که برای حضور در مراسم خاکسپاری قربانیان تروریسم صهیونیستی از جمله فرزندان ملت فلسطین و قهرمانان انتفاضه سوم و اسرای شهید در زندان های رژیم اشغالگر گوی سبقت را از یکدیگر بربایند و در پیگرد و تعقیب، بازداشت و محاکمه جنایتکاران صهیونیست مانند پرز قاتل و غیره عجله کنند.

شیمون پرز از موسسان رژیم خونریز صهیونیستی ، چهارشنبه گذشته در سن 93 سالگی مرد.
https://taghribnews.com/vdcfyvd0xw6djta.igiw.html
مرجع : alalam
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی