تاریخ انتشار۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب : 176815
ایت الله اراکی:

اکنون جهان اسلام با عظیم ترین چالش مواجه است/ اختلافات نباید منشأ ستیز شود

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه ما اکنون در یک نبرد عظیم با دشمنان اسلام قرار داریم اظهار داشت: رزمندگان اصلی این جنگ اهل قلم، ادب و هنر هستند.
اکنون جهان اسلام با عظیم ترین چالش مواجه است/ اختلافات نباید منشأ ستیز شود
به گزارش خبرنگار تقریب، هم اندیشی و نشست صمیمی شعرا با آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه روز چهارشنبه در شهر مقدس قم برگزار شد.

ایت الله اراکی در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: در قرآن کریم دو نوع زندگی برای انسان تعریف شده یکی زندگی غفلت و فراموشی و دیگری زندگی یاد و کاملا این دو نوع زندگی در فرهنگ دینی ما تعریف شده است.

وی افزود: با توجه به این تعریف ما دو نوع شعر هم داریم شعر یاد ودیگری شعر غفلت. شعر یاد شعری است که انگیزه های مثبت و دریچه های مثبت را به روی انسان باز می کند و انسان را به زندگی جاودانه و خیر هدایت می کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: ما در آستانه هفته وحدت قرار داریم امیدوار هستیم هفته وحدت امسال به شکل باشکوه تری برگزار شود زیرا امروز جهان اسلام در برابر یک چالش بزرگ قرار دارد؛ که عظیم ترین چالشی است که امت اسلامی در طول تاریخ تاکنون با آن مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه این چالشی که امروز با ان مواجه هستیم چند بعدی است، اظهار داشت: مهمترین محور این چالش ایجاد شکاف و اختلاف در دورن جامعه اسلامی است.

آیت الله اراکی افزود: این شکافی که برای جامعه اسلامی برنامه ریزی شده هدفش نابود کردن کل جامعه اسلامی است این شکاف می خواهد جامعه اسلامی را به یک جامعه دارای ستیز درونی تبدیل کند تا این جامعه از درون به کلی نابود شود.

وی با بیان اینکه ما اکنون در یک نبرد بزرگ با دشمنان اسلام قرار داریم اظهار داشت:رزمندگان این جنگ اهل قلم، اهل ادب و اهل هنر هستند اینها باید الان خودشان را نشان دهند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه اهالی هنر و قلم پیشتازان این جنگ هستند، اظهار داشت: یکی از تاکتیک های دشمن در این جنگ فراگیر ایجاد فتنه بین مذاهب و اقوام است.

وی افزود: دشمن در ماهواره ها و شبکه های اجتماعی از هر ابزاری برای ایجاد حس دشمنی بین مسلمین استفاده می کند.

آیت الله اراکی با اشاره به چالش های کنونی جهان اسلام اظهار داشت: به دلیل وجود این چالش ها و جنگی که اکنون علیه دین اسلام و ارزش های اسلامی راه افتاده لازم است که هفته وحدت امسال را با شکوهتر از سالهای گذشته برگزار کنیم.

وی با طرح این سوال مگر به هم ریختن جامعه اسلامی و ایجاد آشوب و جنگ درون جامعه اسلامی خدمت به اسلام است؟ آنچه در سوریه و عراق اتفاق می افتد دستآورد کیست؟ اظهار داشت: همه اختلافات و اشوب ها به نفع دشمنان اسلام و با هدف ایجاد شکاف در میان امت اسلامی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه اختلافات نباید منشأ جنگ و ستیز شود اظهار داشت: یکی بودن و متحد بودن به نفع ماست و در خیلی از زمینه ها می توانیم با هم همکاری کنیم تا قوی باشیم.

زبان هنر رسا ترین و شیوا ترین زبان ارسال پیام است
در ابتدای این نشست، حجت الاسلام صادق گلزاده معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب نیز طی سخنانی اظهار داشت: زبان هنر رسا ترین و شیوا ترین زبان ارسال پیام است و ماندگار ترین و احساسی ترین زبان بشری برای انتقال پیام هنر است.

وی با بیان اینکه در میان هنر ها، شعر حقیقتی اندرونی و احساس فطری است، اظهار داشت: قدرت شعر وقتی اوج می گیرد که در خدمت متعالی ترین مفاهیم نظیر توحید، رسالت و حضرت محمد(ص)قرار گیرد.

حجت الاسلام گلزاده در ادامه به اشاره به برگزاری دومین جشنواره شعر رسول مهربانی اظهار داشت: جشنواره امسال در دو بخش برگزار می گردد بخش اول با عنوان جشنواره شعر "رسول الرحمة" که به زبان عربی می باشد و در روز ۲۴ دیماه در قم برگزار می شود و بخش دوم نیزبا عنوان جشنواره شعر "رسول مهربانی" که به زبان فارسی است روز ۲۵ دیماه در قم برگزار می شود.

در ادامه این نشست خانم سلیمانپور دبیر جشنواره رسول مهربانی به ارائه گزارشی پیرامون برگزاری جشنواره رسول مهربانی پرداخت.

همچنین در این نشست تعدادی از شاعران اشعاری در وصف رسول اکرم(ص) و موضوع وحدت سرودند.
https://taghribnews.com/vdcfyvdytw6deca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی