تاریخ انتشار۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : 231417

همایش "برجام و اقتصاد مقاومتی، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها"/ ظریف:مردم باید آثار برجام را در عمل احساس کنند

همایش دو روزه "برجام و اقتصاد مقاومتی: فرصت‌ها و ظرفیت‌ها" با حضور تعدادی از سفرا و رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور و با حضور وزیر خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی، نهاوندیان و نوبخت برگزار شد.
همایش "برجام و اقتصاد مقاومتی، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها"/ ظریف:مردم باید آثار برجام را در عمل احساس کنند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، همایش سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با عنوان "برجام و اقتصاد مقاومتی: فرصت‌ها و ظرفیت‌ها" صبح امروز با سخنرانی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در محل وزارت خارجه برگزار شد.

ظریف در جلسه افتتاحیه این همایش اظهار داشت: ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا در مورد تمامی فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدید برای بهره‌برداری از برجام در سایه اقتصاد مقاومتی بحث و تبادل نظر کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط جدید همه تلاش‌های سفرا می‌بایست بر پیشبرد توسعه اقتصادی کشور و بهبود شرایط معیشتی مردم متمرکز شود و مردم در عمل، آثار و نتایج برجام را احساس کنند.

ظریف با تشریح رویکرد مخالفان توافق برجام اظهار داشت:برخی مخالفان برجام که سابقه طرفداری از رژیم صهیونیستی را در آمریکا دارند سعی کردند با اعمال دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه خود روند کند ساختن نتایج توافق برجام را دنبال کنند؛ این رویکرد مخالفان، نیازمند هوشیاری و طراحی‌های جدید برای خلق چشم‌اندازهای جدید و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس دستگاه دیپلماسی با تبیین ضرورت واقع‌بینی و ارائه تفسیر منصفانه از نتایج به ‌دست آمده در پرتو برجام گفت:در حوزه اطلاع‌رسانی نیاز به ارائه گزارش دقیق و واقعی در مورد تلاش‌های به عمل آمده برای تبلور آثار توافق برجام در حوزه بانکی و مالی و اطلاع‌رسانی داریم.

 وی ادامه داد: نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در ارائه این رویکرد و گشایش‌های جدید نقش بارز و اساسی دارند.

"علی اکبر صالحی" معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به‌عنوان دومین سخنران افتتاحیه همایش سفرا ضمن تشریح جزئیات فنی توافق برجام درخصوص فرصت‌های به ‌وجود آمده ناشی از توافق برجام گفت: فرآیند غنی‌سازی در چارچوب ظرفیت‌های علمی و منابع طبیعی کشور در حال پیشرفت است و روند پیشبرد فعالیت‌های انرژی اتمی به طور طبیعی و متناسب با برنامه راهبردی کشور در مسیر شفاف و مطابق با شاخص‌های بین‌المللی رو به جلو است.

وی افزود: ما در بخش صنعتی شدن فعالیت‌های اتمی کشور، در حال ارتقای تکنولوژیک با ماشین آلات مدرن هستیم و در زمینه تجاری سازی نیز فروش آب سنگین را در سطح بازار جهانی جا انداخته و موقعیت کشور را در زمینه انرژی صلح‌آمیز اتمی ارتقا بخشیده‌ایم.

معاون رئیس جمهوری درباره مجموعه خدمات انرژی اتمی در زمینه پزشکی اظهار داشت: در حوزه تأمین سلامت مردم برای تولید دارو و انواع دستگاه های پیشرفته تصویربرداری پزشکی، موفقیت های سودمندی را با رویکرد بهره وری سازنده در چارچوب قاعده و فایده و هزینه برای پیشرفت کشور به دست آورده ایم.

"سید عباس عراقچی" سومین سخنران افتتاحیه همایش سفرا با تشریح دستاوردهای برجام اظهار داشت: برجام موجب تثبیت برنامه صلح آمیز اتمی شد، هزینه های تحمیلی بر کشور را رفع ساخت و سایه تحریم ها و 6 قطعنامه شورای امنیت علیه کشور را از بین برد.

معاون بین المللی و حقوقی وزارت امور خارجه با تبیین سیاست های ایران هراسی ناشی از رویکردهای بدخواهان در آمریکا و لابی صیهونیستی و متحدین آن ها در منطقه اظهار داشت: سیاست ایران هراسی فضا سازی های کاذبی است که می تواند فرصت ها و واقعیت های ناشی از توافق برجام را غبارآلود سازد ولی خوشبختانه با تلاش های جاری کشور و برداشته شدن گام های بلندی در چارچوب اعاده ساز و کارهای رفع تحریم ها شاهد عادی سازی تمامی عرصه های تجارت خارجی و تولید و فروش نفت، بازاریابی و بررسی مکانیزم عادی سازی تعاملات مالی و بانکی پس از برجام هستیم.

سفرای ایران در ژاپن، چین، اندونزی، مالزی، عراق، آلمان، بلژیک، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا آذربایجان، روسیه، پاکستان، هند، اتریش، الجزایر، کاردار ایران در انگلیس، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک و همچنین نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمله حاضران در این همایش دو روزه هستند.

رؤسای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در جریان این نشست دو روزه، با شنیدن نقطه نظرات و دیدگاه مقامات ارشد دستگاه‌های اجرایی کشور، در خصوص راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی و چگونگی رفع موانع آن تبادل نظر خواهند کرد.
https://taghribnews.com/vdcfyyd0ew6dmja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی