تاریخ انتشار۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 171810

فقر و بيکاری از بزرگترين مشکلات مردم غزه

فقر و بیکاری از بزرگترین مشکلات مردم نوار غزه است، ۹۰ درصد از مردم زیر خط فقر زندگی می کنند و ۶۰ درصد از آنها نیز بیکار هستند.
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از شبکه پرس تی وی، بسیاری از مردم نوار غزه در فقر و محرومیت زندگی می کنند و درآمد بسیار اندکی دارند، شرایط غیرقابل تحمل اقتصادی نیز بیش از پیش به خانواده های این منطقه فشار می آورد.

بسیاری از مردم غزه از ابتدایی ترین امکانات از جمله آموزش و پرورش، برق، غذا و خدمات بهداشتی و درمانی محروم هستند.

یک زن ساکن غزه در این باره می گوید: من ده کودک دارم، خانواده دوازده نفره ما مجبور است در این آپارتمان سی متر مربعی زندگی کند، حداکثر درآمد ما شش دلار در روز است، ما حتی با این پول نمی توانیم اجاره این آپارتمان کوچک را بدهیم.

یک مرد ساکن غزه نیز می گوید: فقر و بیکاری آینده فرزندان ما را نابود می کند، قلب آدم درد می گیرد وقتی می بینیم آنها بیکار هستند.

جدیدترین مطالعات کمیته مردمی ضد محاصره نشان می دهد مردم غزه در شرایط بسیار وحشتناکی زندگی می کنند، این وضع پس از سه جنگ ویرانگر و محاصره خرد کننده این منطقه به وجود آمده است.

جام الخضری یکی از اعضای این کمیته گفت: وقتی این وضع را در غزه می بینیم احساس بسیار بدی پیدا می کنیم، نود درصد از مردم زیر خط فقر زندگی می کنند، شصت درصد از آنها بیکار هستند و متوسط درآمد هر شخص یک دلار در روز است.
https://taghribnews.com/vdcfyydyxw6deca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی