تاریخ انتشار۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : 176960

به چالش کشیده شدن سیاست های بریتانیا در بحرین، توسط گروه پارلمانی حقوق بشر

تنا – لندن
گروه پارلمانی حقوق بشر مجلس عوام انگلیس، کنفرانسی با حضور رسانه های خبری در باره مسائل جاری بحرین در محل پارلمان برگزار کرد.
به چالش کشیده شدن سیاست های بریتانیا در بحرین، توسط گروه پارلمانی حقوق بشر
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن ، در این کنفرانس که با همکاری گروهی از فعالان سیاسی و آزادیخواهان بحرینی و نیز مشارکت بعضی از نمایندگان پارلمان انگلیس ،محققانی از دانشگاه ها و کارشناسان امور خاورمیانه برگزار شد، جرمی کوربین نماینده پارلمان از حزب کارگر ، سو ول من از وکلای حقوق بشر، دیوید ویرینگ از محققان دانشگاه لندن در امور روابط بین بریتانیا بحرین واحمد علی کارشناس حقوقی انستیتوی حقوق ودموکراسی بحرین سخنرانی کردند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس اعلام کردند که استقبال مردم بحرین برای شرکت در رفراندوم اخیر که توسط گروه های انقلابی برگزار شد و نیز برگزاری انتخابات شکست خورده توسط رژیم ، از یک سو نشان دهنده وجود بحران عمیق در بحرین است و از سوی دیگر سیاستهای بریتانیا در باره حمایتش از خاندان آل خلیفه را به چالش کشیدند.

در این کنفرانس همچنین ضمن محکوم کردن تصمیم بریتانیا برای ساخت پایگاه دریایی در بحرین ، بعضی از شرکت کنندگان اظهار داشتند که ساخت این پایگاه دریایی در دراز مدت برخلاف منافع دو کشور خواهد بود.

جرمی کوربین نماینده پارلمان انگلیس ضمن انتقاد از سیاست های دولت بریتانیا در گسترش رد پای نظامی خود در خاور میانه گفت: طرحی در پارلمان علیه برنامه دولت برای ساخت پایگاه نظامی در بحرین توسط ۲۴ نفر از نمایندگان امضاء وارائه شده است که در آن نمایندگان نگرانی خود را نسبت به ساخت پایگاه نظامی در بحرین اعلام کرده اند.

وی از همه مردم خواست که نمایندگان محلی خود را برای امضاء این طرح تحت فشار قرار دهند .

سو ولمن از وکلای حقوق بشر نیز گفت: پیامی که از اعلام ساخت پایگاه دریایی بریتانیا در بحرین دریافت می کنیم از منظر حقوق بشر بسیار مأیوس کننده است.

وی افزود: جنایاتی علیه حقوق بشر در بحرین صورت گرفته که همه آنها بدون مجازات باقی مانده است.

این وکیل حقوق بشر همچنین یاد آور شد در کشوری که یک سیستم آزاد وعادلانه وجود ندارد ، جنایت کاران هم بدون مجازات باقی می مانند.

دیوید ویرینگ از محققان دانشگاه لندن در این کنفرانس گفت: بعد از بروز نا آرامی در برخی کشورهای عربی طی سالهای اخیر ، بریتانیا در تنظیم روابط خود با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ، همواره از رژیم های استبدادی حمایت کرده است .

احمد علی کارشناس حقوقی انستیتوی حقوق ودموکراسی بحرین هم ضمن ارائه گزارشی گفت: وضعیت حقوق بشر در بحرین از سال ۲۰۱۱ تاکنون همواره رو به وخامت گذاشته است.

آخرین سخنران این کنفرانس هم جلال فیروز نماینده پیشین مجلس و از فعالان سیاسی وآزادیخواه بحرینی بود که دولت بریتانیا را تنها دولت در میان جامعه بین المللی دانست که بطور رسمی از رژیم آل خلیفه حمایت می کند.

وی افزود: رژیم بحرین در حال حاضر از دو طریق حمایت می شود، از نظر مالی و نظامی عربستان سعودی ، واز نظر سیاسی نیز دولت بریتانیا از آن حمایت می کنند.

این کنفرانس به منظور بزرگداشت شهدای بحرین ونیز بحث در باره ساخت پایگاه دریایی بریتانیا در این کشور برگزار شده بود .
https://taghribnews.com/vdcg339qzak9uy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی