تاریخ انتشار۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب : 288164
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

استکبار جهانی با ابزار جدید به جنگ اسلام آمده است

تنا - استان گلستان
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، گفت: در عصر حاضر استکبار جهانی با استفاده از ابزار جدید به جنگ با اسلام، مسلمین و پیامبر اعظم (ص) آمده است.
استکبار جهانی با ابزار جدید به جنگ اسلام آمده است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «حجت الاسلام علی خیرخواه» در مراسم فارغ التحصیلی طلاب اهل سنت حوزه علمیه حنفی انبارالوم، اظهار کرد: در شرایط کنونی دشمن با استفاده از تمام قوا و تجهیزات نوین درصدد تسلط بر کشورهای اسلامی است.

به گفته وی؛ ضروری است علما و روحانیون با ابزار نوین آشنا شوند و با ابزار جدید به مقابله با استکبار برخیزند؛ زیرا ابزار قدیمی و سنتی دیگر یارای مقابله با دشمن نخواهد بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان با اذعان بر وظیفه سنگین و خطیر علما و روحانیون در عصر حاضر، تصریح کرد: امروز وظیفه علما و روحانیون در نماز، روزه، حج، احکام و مسجد خلاصه نمی شود؛ بلکه با درک و شناخت آسیب های اجتماعی، راه های مقابله با آن را به مردم معرفی کنند.

پیامبر اسلام (ص) الگوی واقعی مسلمانان است

مدیر حوزه علمیه سراج الدین قرنجیک نیز در این مراسم، گفت: فرد مومن مسلمان با الگو قرار دادن نبی مکرم اسلام (ص) سعی در متخلق کردن خویش به ایشان است.

«آخوند قربان محمد کسلخه» اظهار کرد: اخلاق و رفتار نیکو، مدارا کردن با مردم و همنوعان، فاش نکردن اسرار اشخاص از سنت های رسول الله (ص) است و فرد مسلمان خودش را به این ویژگی ها منتسب می کند.

به گفته وی؛ ریختن آبروی مومن نزد خداوند آنقدر عمل مذمومی است که روز قیامت آبروی کسی را که به مومنی بی احترامی کرده را می برد.

تعصب کور و طایفه گری در دین اسلام جایگاهی ندارد

مدرس حوزه علمیه عرفانی قره بلاغ نیز در این مراسم، گفت: دین مبین اسلام تعصب کور و دفاع از طایفه را نهی کرده است و این عمل جایگاهی در این دین ندارد.

«آخوند عبدالکریم جاور» افزود: فرد مومن به خاطر طایفه از حق و حقیقت رویگردان نیست و همواره از آن حمایت می کند.

به گفته وی؛ پیامبر بزرگوار اسلام (ص) فرموده اند: «از دین من نیست کسی که مردم را به عصبیت قومی دعوت می کند و از حق دوری می کند».

این روحانی اهل سنت گلستانی با بیان اینکه خدمت به مسلمانان نزد خداوند اجر فراوانی دارد، تصریح کرد: انسان هایی که به مردم خیر و نیکی می رسانند از بهترین انسان ها هستند و افراد ملعون هم چیزی جز ضرر به جامعه نمی رسانند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم 15 نفر از طلاب اهل سنت حوزه علمیه حنفی انبارالوم با انجام مراسم عمامه گذاری و دریافت مدارک فارغ التحصیلی به درجه آخوندی نائل آمدند.
https://taghribnews.com/vdcg379xtak97q4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی