تاریخ انتشار۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : 76176
در بزرگداشت سالروز تبعید رهبر انقلاب:

همایش خورشید ولایت در ایرانشهر برگزار شد

دومین همایش خورشید ولایت به مناسبت سالروز تبعید رهبر معظم انقلاب به ایرانشهر با حضور جمعی از مسوولان و مردم ولایت مدار در این شهرستان برگزار شد.
همایش خورشید ولایت در ایرانشهر برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از سیستان و بلوچستان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش گفت: ولایت مداری مردم ایرانشهر و تلاش آنان برای حفظ وحدت و انسجام بین شیعه و سنی الگویی برای همه ملت در ایران اسلامی است. 

سید "محمد حسینی" در دومین همایش خورشید ولایت در ایرانشهر، افزود: تفكر هفته وحدت در كشور از زمان حضور رهبر معظم انقلاب در شهرستان ایرانشهر در سال های ۵۶ و ۵۷ شكوفا شد به طوری که امروز مردم سیستان و بلوچستان به عنوان الگوی وحدت و انسجام ملی در سطح كشور شناخته شده اند. 

وی برگزاری همایش خورشید ولایت را بیانگر ولایتمداری مردم سیستان و بلوچستان به ویژه شهروندان اهل سنت و شیعه شهرستان ایرانشهر و ارادت آنان به رهبر معظم انقلاب دانست. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: روحیات رهبر معظم انقلاب در كمك رسانی به مردم در زمان تبعیدشان به ایرانشهر، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در میان مسوولان كشور گسترش یافت و امروز نیز به ثمر نشستن نهال آن را در دولت مهرورز شاهد هستیم. 

وی ادامه داد: رهبر انقلاب همان فروتنی و مناعت طبعشان را در زمان تبعید در ایرانشهر اكنون نیز كه رهبری امت اسلامی را برعهده دارند به شکل مطلوب حفظ كرده اند. 

حسینی افزود: ساده زیستی رهبرانقلاب در خانه محقرشان در ایرانشهر امروز نیز در بیت کنونی ایشان به راحتی قابل مشاهده است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: توصیه مكرر رهبری به مسوولان عالی رتبه كشور همواره ساده زیستی و مناعت طبع در هر منصب و جایگاه بوده است. 

وی با اشاره به بازسازی بیت رهبر انقلاب در ایرانشهر در آینده نزدیك افزود: منزل رهبر معظم انقلاب در زمان تبعید ایشان در ایرانشهر به مركز فرهنگی فعال در جنوب شرق كشور تبدیل می شود تا كانون معرفی ابعاد شخصیتی ایشان و ولایت مداری مردم این خطه در سطح ملی و بین المللی باشد. 

حسینی همچنین جمع آوری خاطرات افرادی كه در زمان عزیمت رهبر معظم انقلاب به ایرانشهر در معیت ایشان بودند و یا خاطراتی از فعالیت های انقلابی و نیز امدادرسانی ایشان به سیل زدگان این شهرستان در سال ۵۶ را دارند، از دیگر برنامه های در دست اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رهبر معظم انقلاب را الگویی برای همه كشورهای اسلامی و ملل مسلمان دانست و گفت: به طور قطع ثبت و انتقال ابعاد مختلف شخصیتی و زندگی رهبر معظم انقلاب به نسل جوان در تقویت نظام اسلامی و وحدت و انسجام امت اسلامی موثر خواهد بود. 

وی نعمت ولایت و رهبری را یك افتخار برای مردم و مسوولان ایران اسلامی دانست و گفت: حضور پر شور و همیشگی مردم در عرصه های مختلف قوی ترین سلاح در برابر هجمه نظامی و فرهنگی استكبار است به طوری که قدرتی نظیر آن در هیچ كشوری نیست. 

حسینی همچنین با اشاره به جریان بیداری اسلامی افزود: بیداری اسلامی كه امروز بر كشورهای اسلامی و جنبش مردمی ضد نظام سرمایه داری در جهان سایه افكنده است به بركت انقلابی است كه مردم ایران سه دهه قبل به راه انداختند و این ملت را از اضمحلال برای همیشه نجات دادند. 

وی ادامه داد: ایستادگی مردم در مقابل توطئه های گوناگون استكبار از زمان انقلاب كه در قالب قشون كشی، ترور، دسیسه، تحریم و مبارزه با پیشرفت های صلح آمیز هسته ای ایران اسلامی بوده است، توانسته است آرمان های انقلاب اسلامی را تاكنون حفظ و به سایر كشورهای اسلامی صادر كند. 

وی ابراز امیدواری كرد: به فضل الهی بیداری اسلامی به زودی در سطح منطقه به نتیجه مطلوب می رسد و ما شاهد پیروزی ملت ها و تحول اساسی در خاورمیانه خواهیم بود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنانش تاکید کرد: سلام، صفا و صمیمیت مردم ولایت مدار ایرانشهر را به سمع و نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهم رساند.

همایش خورشید ولایت مایه استحکام وحدت است

"محمد آزاد" استاندار سیستان و بلوچستان در این همایش گفت: همایش خورشید ولایت از این پس هر سال در سالروز تبعید رهبر معظم انقلاب به ایرانشهر با شكوه خاص در این شهرستان واقع در جنوب استان برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به اینكه حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سالهای ۵۶ و ۵۷ در شهرستان ایرانشهر بزرگترین افتخار مردم این منطقه بحساب می آید افزود: برپایی این همایش بخش كوچكی از ثمره حضور ایشان كه همان استحكام وحدت است را معرفی می كند. 

آزاد افزود: مردم ولایت مدار سیستان و بلوچستان همواره حضور رهبر معظم انقلاب در شهرستان ایرانشهر را بزرگترین افتخار خود می دانند. 

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ۲۸ آذر ۱۳۵۶ از سوی رژیم طاغوت به مدت هشت ماه به ایرانشهر در جنوب استان تبعید شدند اما برخی اقدامات ایشان از جمله جمع آوری كمكهای مردمی برای سیل زدگان منطقه در خاطره مردم این دیار باقی مانده است. 

وی افزود: ولایتمداری و ولایت پذیری ملت ایران نقش اصلی را در موفقیت كشور در عرصه های مختلف علمی، سیاسی، فن آوری و اقتصادی داشته است و امروز كشورهای جهان برای رسیدن به موفقیت، ایران اسلامی را به عنوان الگوی خود قرار داده اند. 

استاندار سیستان و بلوچستان پیروی از رهبری، استفاده از ایدئولوژی اسلامی، عمل به قرآن و دستورات اسلامی و حضور مردم در صحنه های مختلف را از اصول مهم موفقیت ایران اسلامی در عرصه های مختلف بین المللی برشمرد. 

حضور رهبر انقلاب در ایرانشهر وحدت آفرین بود 

حجت الاسلام "عباس دانشی" مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این همایش اظهار داشت: حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمان تبعید به ایرانشهر وحدت آفرین بود و ارتباط بین علما و مردم را مستحكم كرد. 

وی افزود: هدف رژیم طاغوت از تبعید امام خامنه ای به شهرستان ایرانشهر به عنوان یكی از دورترین نقاط نسبت به مركز كشور تنبیه ایشان بود اما این اقدام نتیجه ای معکوس در پی داشت. 

دانشی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با درایت و تدبیر والای خود در مدت تبعیدشان در ایرانشهر ارتباط بسیار تنگاتنگی با مردم و علمای تشیع و تسنن این شهرستان برقرار كردند و توانستند وحدت میان علمای اهل تشیع و تسنن و مردم شهرستان ایرانشهر را استحكام بخشند. 

وی افزود: مردم شیعه و اهل سنت شهرستان ایرانشهر با فراگیری آموزه های آیت الله خامنه ای در مدت حضورشان در این شهرستان، حمایت از امام خمینی(ره) و تلاش برای پیروزی انقلاب اسلامی را از اهداف اصلی خود قرار دادند.

مردم ایرانشهر میزبانی از رهبری را افتخار خود می دانند

"رحمدل بامری" فرماندار ایرانشهر گفت: مردم سنی و شیعه این شهرستان همواره میزبانی از رهبر معظم انقلاب در دوران تبعیدشان توسط رژیم سفاك پهلوی به این شهرستان را از افتخارات خود می دانند.

وی افزود: مردم ایرانشهر ۲۸ آذرماه سال ۱۳۵۶، روز تاریخی ورود رهبر معظم انقلاب به این دیار را به عنوان خاطره ای شیرین و به یاد ماندنی در ذهن دارند. 

وی ادامه داد: آذرماه یادآور ایام میزبانی میهمانی عزیز و حضور مردی مجاهد و خستگی ناپذیر در ایرانشهر است كه امواج ویرانگر سیل ۱۳۵۶ را به خاطره ای ماندگار تبدیل كرد. 

بامری افزود: رژیم سفاك پهلوی مقام عظمای ولایت را در ۲۸ آذرماه ۱۳۵۶ مجبور به اقامت در ایرانشهر كرد، اما نمی دانست كه ناخواسته زمینه سعادتمندی و گرویدن جمع بیشتری از مردم این دیار به انقلابیون را فراهم كرده است. 

فرماندار ایرانشهر تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در مدت تبعیدشان با برقراری ارتباطی تنگاتنگ با اقشار مختلف مردمی، منشا خدمات رسانی شایانی به مردم ایرانشهر شدند. 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در ایجاد وحدت و همبستگی بین نیروهای مبارز و نیز تحكیم اتحاد بین برادران شیعه و اهل سنت كوشیدند و نقش بسیار مهمی در انتقال پیامهای امام خمینی (ره) و ارتباط بیشتر مردم با روحانیت و گرویدن آنان به جمع انقلابیون آن زمان ایفا كردند.

به گزارش تقریب، دومین همایش خورشید ولایت به مناسبت سالروز تبعید رهبر معظم انقلاب به ایرانشهر روز پنجشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان استان و هزاران نفر از مردم اهل سنت و شیعه عاشق ولایت در شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
https://taghribnews.com/vdcg3q9u.ak93u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی