تاریخ انتشار۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : 271766
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی تاکید کردند

​دعوت ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس/ اردوگاه های شرق و غرب بر ضد اسلام بسیج شده اند

ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت روز جهانی قدس بر حضور گسترده مردم در راه پیمایی این روز و اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کردند.
​دعوت ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس/ اردوگاه های شرق و غرب بر ضد اسلام بسیج شده اند
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: حضور گسترده مسلمانان در راهپیمایی روز قدس نشانه همدردی و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین است.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی بر برگزاری هر چه با شکوه تر راهپیمایی این روز تاکید کرد و افزود: اعلام همبستگی، وحدت و تقریب در بین مسلمانان از پیامدهای حضور مسلمانان در راهپیمایی روز جهانی قدس است.

وی درباره شهادت مظلومانه امام علی (ع)، نیز گفت: امام علی (ع) نمونه شجاعت، سخاوت و عدالت بی نظیری است.

بیضاوی تصریح کرد: در طول سال شبی با ارزش‌تر از شب قدر وجود ندارد و مومنان باید از تمام ظرفیت‌های معنوی ‏این شب برای نزدیکی به خدای متعال استفاده کنند.

اردوگاه های شرق و غرب بر ضد اسلام بسیج شده اند

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ گفت: اردوگاه های شرق و غرب بر ضد اسلام بسیج شده اند و هفته ای نیست که با عناوین گوناگون بر ضد اسلام و مسلمانان اقدامات جنایتکارانه ای انجام ندهند.

ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: باید به حوادث تلخ و اسف باری که در جهان اسلام می گذرد خوب بیندیشیم تا دشمن واقعی اسلام را بشناسیم.

وی افزود: همه حوادث مملو از فحش، ناسزا، ترور و کشتن مسلمانان و زیر سوال بردن عقاید و آرای آنهاست.

بالقچی تصریح کرد: گروه های تکفیری از جمله داعش ساخته و پرداخته استکبار و رژیم صهیونیستی است لذا جهادگران واقعی دریابند و بیندیشند و کارهای غلط گروه های تکفیری را به صورت علمی و منطقه به مردم تفهیم کنند.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ تاکید کرد: به تمام متفکران و دانشمندان که نمایندگان فکری و علمی مذهب خویش به شمار می روند توصیه می شود در مقابله با گروه های تکفیری و اهانت های رایج آنان نسبت به اسلام و مسلمانان به صورت جدی ورود پیدا کنند و تبلیغات وهابی گری را که جز ایجاد تفرقه و دودستگی نتیجه ای ندارد، فاقد ارزش و اعتبار است و جسارت به ساحت مقدس اسلام به شمار می آید خنثی کنند.

تروریست ها منتسب به اهل سنت و اسلام نیستند

امام جمعه اهل سنت تکاب گفت: تروریست ها منتسب به اهل سنت و اسلام نیستند چرا که کشتار و ترور با روح اسلام سازگار نیست و اسلام حرمت آبروی مسلمانان را ضامن است.

ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مسلمانان تروریست نیستند، تروریست ها هم مسلمان نیستند ما جماعت اهل سنت چه اشعری یا مالکی مسلک هر کسی یک بار رو به قبله دو رکعت نماز خوانده باشد تکفیرش نمی کنیم.

وی افزود: طبق آیه شریفه از دیدگاه خدا و قرآن هر کس به ناحق انسانی را به قتل برساند گویی که کل بشریت را به قتل رسانده است، این تروریست های دروغین و کثیف بویی از دین اسلام و انسانیت نبرده اند، به نام دین اسلام مردم بی گناه مسلمان را می کشند.

مرادی به جنایت دور از انسانیت تروریست ها در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام خمینی رحمه الله اشاره و اضافه کرد: بار دیگر حملات تروریستی علیه شهروندان در پایتخت و حرم امام خمینی رحمه الله که منجر به شهادت جمعی از هموطنان شد و مخالف آموزه های اسلام ناب محمدی هست را به شدت محکوم می کنم.

امام جمعه اهل سنت تکاب در بخش دیگری از سخنان خود فضایل شب های قدر و ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

زمان افول گروه های تکفیری فرا رسیده است

امام جمعه اهل سنت نقده گفت: زمان افول گروه های تکفیری فرا رسیده است و تروریسم ها در حال از بین رفتن هستند.

ماموستا ابراهیم سرخابی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: مجلس سنای آمریکا روز گذشته مصوبه ای درخصوص تحریم های تازه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تصویب رساند که نشان می دهد دشمنی نظام استکباری با جمهوری اسلامی و با اسلام ناب روزبه روز زیادتر می شود.

وی افزود: براساس دشمنی و کینه ای که نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارند فتنه های جدید از جمله تصویب تحریم های تازه و عملیات تروریستی در داخل کشور ایران و منطقه اجرا می کنند.

سرخابی اضافه کرد: روز قدس در این برهه از زمان که فتنه های آمریکا و کینه و دشمنی آنها با انقلاب اسلامی و اسلام روز به روز افزایش پیدا می کند و آشکارتر می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ضروری است مردم همیشه در صحنه در راه پیمایی روز قدس حضور پرشوری داشته باشند.

وی به فضایل شب های قدر اشاره و خاطرنشان کرد: باید این شب ها را قدر بدانیم و این شب ها و روزها را به عبادت بگذرانیم.

اسرائیل رژیم ستمگر و قاتل مظلومان فلسطین است

امام جمعه موقت سردشت از رژیم اسرائیل به عنوان رژیم ستمگر، غاصب و قاتل مظلومان فلسطین یاد کرد و از همه مسلمانان خواست برای حضور با شکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس آماده باشند .

ماموستا محمد واوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: در این روز مهم همه مسلمانان باید با حضوری دشمن شکن در راهپیمایی موجبات یاس و نا امیدی اسرائیل غاصب را فراهم آورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اسلام دین صلح و رحمت بوده و با ترور و آدمکشی مخالف است، افزود: اسلام به هیچ کس اجازه نمی دهد هیچ فرد بی گناهی را بکشد و ترورهایی که انجام می شود مبنای شرعی و دینی ندارد.

امام جمعه موقت سردشت ادامه داد: در ابتدای انقلاب نیز ترورهای فراوانی انجام شد اما باعث نشد در وحدت و همدلی مردم در پاسداری از نظام اسلامی خللی ایجاد شود.

واوی گفت: امام علی (ع) نمونه یک انسان کامل است که سیره و سلوک زندگی وی به خصوص در هم نوع دوستی می تواند الگویی برای همه مسلمان و مردمان آزادی خواه و انسان دوست جهان باشد.

باید با فکر داعش و تکفیری ها مبارزه کنیم

امام جمعه مهاباد گفت: بر مسلمانان واجب و ضروری است با فکر داعش و تکفیری ها مبارزه کنند.

ماموستا عبدالقادر سهرابی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: در خصوص تکفیری ها و دواعش مهم تر از مسائل فیزیکی توجه به فکر و عقاید آنهاست.

وی تصریح کرد: گروه های تکفیری در عراق و سوریه از لحاظ نظامی در حال نابودی هستند آنچه باقی می ماند فکرشان است لذا روحانیون باید تلاش کنند فکر آنها را منهدم کنند و نگذارند افکار آنها شیوع پیدا کند.

سهرابی ضمن تشریح بعضی از مناسبت های مهم ماه مبارک رمضان از جمله نزول قرآن کریم و سایر کتب آسمانی، غزوه بدر کبری و ... پرداخت و افزود: غزوه بدر نخستین نبرد بزرگ میان مسلمانان و اهل مکه بود که در هفدهم رمضان سال دوم پس از هجرت درشهر بدر روی داد با وجود برتری مشرکان در شمار نفرات، پیروزی کامل از آن مسلمانان شد چرا که آنچه مسلمانان داشتند ایمان، اعتقاد و باور بود و آنچه مشرکان نداشتند ایمان، اعتقاد و باور بود.

وی در ادامه سخنان خود بر فریضه الهی پرداخت زکات و کمک به مستمندان تاکید کرد.

با تفرق امنیت نیز از جامعه رخت بر می بندد

امام جمعه پیرانشهر گفت: با تفرق و اختلاف امنیت نیز از جامعه رخت بر می بندد.

ماموستا مصطفی محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته بر لزوم وحدت میان مسلمانان تأکید کرد و افزود: وقتی شیعه و سنی با یکدیگر به عنوان برادر در راستای ارتقای شاخص های حکومت اسلامی تلاش کنند، جهان از این اتحاد واهمه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اوایل انقلاب بحث نفاق بین مسلمانان در میان کشورهای اسلامی ایجاد شده بود که امام خمینی (ره) با اقدام بسیار سنجیده و تعیین روز جهانی قدس بر اتحاد میان همه مسلمانان به صورت واقعی عمل کرد.

امام جمعه پیرانشهر با قدر دانستن امنیت کشور گفت: اگر مردم با یکدیگر متحد و یک دل شوند آن‌ها امنیت خواهند داشت و روز به روز پیشرفت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر مردم در جامعه‌ای با یکدیگر اتحاد و همدلی نداشته باشند امنیت نیز وجود نخواهد داشت و دیگر کسی سایه پیشرفت را در آن جامعه نخواهد دید.

شب قدر بهترین فرصت برای جایگزینی صلح به جای تفرقه است

امام جمعه موقت بوکان گفت: شب قدر بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدی ها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم کنیم.

ماموستا سید خالد رسول زاده در خطبه های این هفته اظهار داشت: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است که خداوند در قرآن از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام "سوره قدر" نازل کرده است.

وی با بیان اینکه شب قدر فرصتی زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل و تزکیه نفس است گفت: دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه راه و رسم امام علی(ع) است واین سیره باید در جامعه نهادینه شود.
 
https://taghribnews.com/vdcg3q9x3ak9uu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی