تاریخ انتشار۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : 211465
مدیرعامل خبرگزاری موج در گفتگو با تقریب:

علمای اسلامی از دیرباز مسئله تقریب را دنبال می کردند/عنصر وحدت اقتدار جهانی اسلام است

مدیرعامل خبرگزاری موج با هشدار نسبت به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد کینه مذهبی در بین مسلمانان، اظهار داشت: مسلمانان باید از عنصر وحدت که مایه اقتدار در جهان و تکاثر قدرت اسلام است بهره گیرند.
علمای اسلامی از دیرباز مسئله تقریب را دنبال می کردند/عنصر وحدت اقتدار جهانی اسلام است
دکتر "محمود رضا امینی" با حضور در غرفه خبرگزاری تقریب در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، با فعالیتها و اقدامات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و خبرگزاری تقریب آشنا شد.
 
وی در گفتگو با خبرنگار تقریب با اشاره به راهکارهای نهادینه شدن فرهنگ تقریب در بین مسلمانان، گفت: علمای اسلام از دیرباز اصل تقریب را دنبال می کردند و این مسئله سابقه تاریخی در جهان اسلام دارد.
 
مدیرعامل موج افزود:ما مشترکاتی بین مذاهب اسلامی داریم که عنصر وحدت آفرین آنهاست؛ در عین حالی که دشمنان اسلام همواره تلاش می کنند که تفرقه هایی را در مذاهب اسلامی به وجود اورده و بی نتیجه بودن وحدت را القا کنند پس مسئله وحدت می تواند به جهت تکاثر قدرت اسلام و اقتدار جهانی اسلام مورد اهمیت باشد.
 
وی افزود: مسائلی که می توانیم دنبال کنیم مواردی است که در قرآن کریم و سیره نبوی وجود دارد؛ وقتی نسبت به فرهنگ، سیاست، اقتصاد و... نظراتی است که می تواند وحدت را در جهان اسلام به وجود آورد باید آن را عنوان کنیم.
 
امینی در ادامه بیان داشت:ما مشترکاتی ازجمله دشمن مشترک داریم باید ببینیم مذاهب اسلامی نسبت به دشمن مشترک چه کنشی دارند و باید این مسئله را ترسیم کنیم؛ امروز جامعه اسلامی به این مسئله نیاز دارد؛ خبرگزاری شما خصوصا باید تلاش کند اشتراکات مذاهب را تبیین کند و با برپایی سمینارهای خبری جهانی بر روی مسائل مشترک کار کند.
 
وی در ادامه به مسئله تکفیر در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: بحث تکفیر را از 2جنبه می توان بررسی کرد اول مبانی تکفیر است که بر اساس مبانی التقاطی از یک تفکر برخاسته از فرق اسلامی است که گروهی از آن پیروی می کنند جنبه دوم این است که برنامه ریزی جامع و مانعی است که استکبار برای بهره گیری از آن در برابر اسلام حقیقی به کار بسته؛ این اقدام استکبار در مسیر از بین بردن اسلام و تثبیت اسلام هراسی در جهان است.
 

 
https://taghribnews.com/vdcg3q9xnak9qt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی