تاریخ انتشار۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : 194663

انتقاد از عملکرد دولت میانمار در برخورد با مسلمانان

نخست وزیر اسبق مالزی در دفاع از مسلمانان روهینگیا، خواهان اخراج میانمار از اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا، شد.
انتقاد از عملکرد دولت میانمار در برخورد با مسلمانان
 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"ماهاتیر محمد" در کنفرانس "جنایت علیه بشریت" که در این کشور برگزار شد، با دفاع از مسلمانان روهینگیایی، از عملکرد تبعیض آمیز دولت میانمار در برخود با این مسلمانان انتقاد کرد.

ماهاتیر محمد گفت: مسلمانان روهینگیا از 800 سال پیش تاکنون در میانمار زندگی می کنند و قانونی نیست که آنها را فقط براساس نژادشان اخراج کنند.

ماهاتیر محمد در ادامه از اتحادیه آ.سه.آن و سازمان ملل خواست تا علیه دولت میانمار موضع مناسب اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه، کشورهایی همچون میانمار، اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آ.سه.آن) را بدنام می کنند، خطاب به دولت میانمار، گفت: اگر قصد دارید مرتکب نسل کشی شوید، آ.سه.آن را ترک کنید.

نخست وزیر سابق  مالزی با اعلام اینکه مسلمانان میانمار شایسته چنین سرنوشتی نیستند، تصریح کرد: دولت میانمار تاکنون واکنشی به درخواستهای جامعه جهانی برای رعایت اصول انسانی نشان نداده و  به کشتار این مسلمانان، ادامه داده است.

دولت بودایی میانمار به مسلمانان روهینگیایی حق شهروندی اعطا نمی کند و بیش از یک میلیون و 300 هزار مسلمان در این کشور، نه تنها از هیچ حقوقی برخوردار نیستند، بلکه مورد آزار و ظلم و ستم بوداییان تندرو قرار گرفته و تاکنون دهها هزار نفر از آن ها، مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.


 
https://taghribnews.com/vdcg3t9qwak9y34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی