تاریخ انتشار۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 194069
//خبرهایی از عراق//

آزادی کامل بیجی / برائت شورای الانبار از هم پیمانان داعش/ آغاز عملیات در اطراف رمادی

شورای استانداری الانبار از افرادی که با گروه داعش در رمادی، فلوجه و دیگر مناطق استان الانبار همکاری می کنند، اعلام برائت کرد.
آزادی کامل بیجی / برائت شورای الانبار از هم پیمانان داعش/ آغاز عملیات در اطراف رمادی
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، شورای استانداری الانبار یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: افرادی که در فیلم پخش شده از سوی داعش مشاهده می شوند که با داعش در مناطق فلوجه، راوه، القائم، الرطبه و همه مناطق استان الانبار با این گروه اعلام بیعت کرده اند، از بزرگان و شیوخ الانبار نیستند.
 
بر اساس این بیانیه، کسانی که دراین فیلم دیده می شوند و با گروه داعش در رمادی و فلوجه اعلام بیعت کرده اند، افرادی از برخی عشایر هستند و در میان آنان، بزرگان عشایر و از عشایر الانبار وجود ندارد.
 
شورای استانداری الانبار دراین بیانیه ضمن اعلام برائت از هم پیمانان با داعش تاکید کرد که اهالی استان الانبار کسانی را که دراین فیلم هستند، بازخواست و با آنان همانند گروه داعش برخورد خواهند کرد.
 
 خبر ديگر اين كه  دبیرکل جنبش "اهل الحق" عراق از آزاد سازی کامل شهر بیجی خبر داد.
 
"قیس الخزعلی" روز یکشنبه اعلام کرد، شهر بیجی کاملا آزاد شد و پرچم عراق بر فراز ساختمان فرمانداری این شهر به اهتزاز درآمد.
 الخزعلی به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت: نیروهای مشترک ارتش عراق و بسیج مردمی با پشتیبانی نیروی هوایی توانستند امروز بیجی را کاملا آزاد کنند.
 وی افزود: در این عملیات شمار بسیاری از عناصر داعش کشته شدند و خسارتهای سنگینی به تجهیزات این گروه تروریستی وارد شد.
 
خبر ديگر از عراق اين كه دبیر کل سازمان بدر و از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق از شروع عملیات آزادسازی منطقه " ناظم التقسیم " در اطراف رمادی خبر داد. 
 " هادی العامری " دبیر کل سازمان بدر گفت که عملیات آزادسازی منطقه " ناظم التقسیم" روز شنبه از دو محور آغاز شد، که محور اول از ناظم الثرثار به ناظم التقسیم، و محور دوم از مجمتع مسکونی به ناظم التقسیم است.
 
شبکه سومریه نیوز به نقل از العامری افزود که نیروهای بدر به فاصله 500 متری ناظم التقسیم رسیده اند ولی پیشروی آنان از ظهر روز شنبه به علت قطعی ارتباط و نبود امکان عبور از پل روی رود الحلوه متوقف شد، اما تلاش برای آماده کردن پل برای ادامه حرکت آنان به سمت منطقه الناظم حضور دارد.
https://taghribnews.com/vdcg3t9qyak9yz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی