تاریخ انتشار۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 197967
آیت الله اراکی:

روز قدس روز عزت اسلام است/راهپیمایی روز قدس در سراسر جهان نوعی مژده پیروزی برای مردم فلسطین است

تنا
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر جهان نوعی مژده پیروزی برای مردم مظلوم فلسطین است.
روز قدس روز عزت اسلام است/راهپیمایی روز قدس در سراسر جهان نوعی مژده پیروزی برای مردم فلسطین است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر اراک در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیما تأکید کرد: روز قدس روز عزت اسلام است و مردم جهان بویژه مسلمانان جهان در این روز با مردم مظلوم فلسطین اعلام همدردی، همدلی و همبستگی می کنند.
 
وی با بیان اینکه در حقیقت برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر جهان نوعی مژده پیروزی برای مردم مظلوم فلسطین است، اظهار داشت: این راهپیمایی ها نشان دهنده آن است که در جامعه اسلامی ما عزمی راستین و راسخ در حمایت از فلسطین و مردم مظلوم فلسطین وجود دارد و این حمایت تا آزادی قدس و همه سرزمین فلسطین ادامه خواهد داشت.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب پیرامون حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس امسال گفت: حضور مردم روزه دار در ساعات اولیه روز جمعه در راهپیمایی با توجه به شب زنده داری قبل از روز قدس که مصادف با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان بود، نشان دهنده آن است که مردم در مسیر اهداف انقلاب و مسیر پاسخگویی به فراخوان مقام معظم رهبری از هیچ توانی دریغ نمی کنند و هیچ چیز آنها را از این مسیر باز نخواهد داشت.

وی افزود: یکی دیگر از امتیازات روز قدس امسال این بود که راهپیمایی روز قدس مقارن با ساعات پایانی و حساس مذاکرات هسته ای بود. مذاکرات هسته ای در حقیقت یک نوع رودررویی بین انقلاب اسلامی و جهان استکبار است. درست است که این رودررویی با زبان مذاکره است اما این زبان مذاکره هم نوعی نبرد و تقابل است که در این نبرد هرچند نبرد نرم است، یک طرف می تواند طرف دیگر را در برابر اراده خویش سست کند ولی مردم در این راهپیمایی اعلام کردند که ما در این نبرد پیروز خواهیم بود.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه ما مردمی هستیم که از اهدافش دست بر نخواهد داشت، تأکید کرد: اگر آمریکایی ها و اروپایی ها گمان می کنند با طولانی کردن زمان مذاکرات و با فشار آوردن از طریق تحریم می توانند این ملت را در طریق رسیدن به اهدافش سست کنند باید بدانند که این راهپیمایی به آنها گفت که چنین چیزی محال است و آنها هیچگاه به آن هدف دست نخواهند یافت و مردم ما در مسیر اهداف انقلاب و تا تحقق نهایی این اهداف پایدارند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه این گفت گو با اشاره به پیام راهپیمایی روز جهانی قدس امسال گفت: این راهپیمایی حداقل چندین پیام مهم داشت که پیام اولش این بود که ما برای دفاع از اسلام و تا تحقق همه اهداف اسلام آماده هستیم و به نوعی اعلام انتظار ظهور بود.
 
وی افزود: پیام دومش این بود که ما در راستای عملی ساختن اهداف انقلاب و اطاعت از مقام معظم رهبری و پیاده کردن اهداف حضرت امام (ره) خسته نمی شویم و تا آخر، این راه را ادامه خواهیم داد و اما پیام سوم این که مردم ایران، مردمی هوشیار، ارزش مدار و دیندار هستند و در این دینداری و ارزش مداری نه تنها کوتاه نمی آیند و خسته نمی شوند بلکه روز به روز قوی تر، نیرومند تر و مصمم تر خواهند شد.
https://taghribnews.com/vdcg3u9quak9yy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی