تاریخ انتشار۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : 257366
نماینده فلسطین:

رژیم صهیونیستی باید به راه حل عادلانه تن دهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد با بیان اینکه قطعنامه مربوط به توقف شهرک سازی در سرزمین های اشغالی برای برقراری صلح ضروری بود؛ تن دادن رژیم صهیونیستی به راه حل های عادلانه و راهکار مربوط به تشکیل دو کشور را خواستار شد.
رژیم صهیونیستی باید به راه حل عادلانه تن دهد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"ریاض منصور" روز سه شنبه در نشست شورای امنیت، افزود: اکنون وقت آن رسیده است که اسرائیل راهکار تشکیل دو کشور را برگزیند.

وی خاطرنشان کرد که جامعه بین الملل فعالیت های شهرک سازی را غیر قانونی دانسته و اسرائیل باید به راه حل هایی عادلانه روی آورد.

نماینده فلسطین در سازمان ملل با اشاره به قطعنامه محکومیت شهرک سازی های رژیم صهیونیستی تأکید کرد که دولت فلسطین، این قطعنامه بین المللی را به لحاظ ضروری بودن توجه به راهکار تشکیل دو کشور و مقابله با خشونت و افراطی گری، محترم می شمارد.

در قطعنامه اخیر شورای امنیت به صراحت گفته شده است که شهرک سازی های اسرائیل در سرزمین های فلسطینی و از جمله قدس شرقی که از سال1967به اشغال اسرائیل در آمده نقض آشکار قوانین بین المللی و مانعی بزرگی در مقابل راه حل دو دولت محسوب می شود.

در ادامه این قطعنامه از رژیم صهیونیستی خواسته شده است که بی درنگ و به طور کامل همه پروژه های شهرک سازی را از جمله در قدس شرقی متوقف کند و به تعهدات خود در این رابطه پایبند باشد.

در یکی از بند های این قطعنامه می خوانیم که توقف کامل شهرک سازی های اسرائیل، تنها راه حل تشکیل دو دولت است و از همه اعضای این سازمان خواسته شده است تا در ارتباط با این مسئله بین آنچه که حد و مرز های رژیم اسرائیل شناخته شده با مناطقی که از سال 67 تا کنون به اشغال این رژیم در آمده تمایز قائل شوند و این مناطق را بعنوان سرزمین های اسرائیلی نشناسند.

در بخشی از قطعنامه بر عزم قاطع اعضا در نظارت بر اجرای کامل و استفاده از راه ها و ابزار های عملی برای تضمین آن تاکید و از دبیر کل سازمان ملل خواسته شده است تا هر سه ماه گزارشی از تحولات مربوط به اجرای آن را به اعضا شورا ارائه دهد.
https://taghribnews.com/vdcg3u9x3ak9nw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی