تاریخ انتشار۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۵
کد مطلب : 267068
نصرالله:

اعتصاب غذای اسرای فلسطینی اقدامی مجاهدانه است/انتظار عدالت از جامعه بین‌الملل بیهوده است

دبیر کل حزب الله لبنان، در سخنانی به مناسبت روز جانباز، جان‌فشانی‌های جانبازان را موجب توازن در قدرت بازدارندگی و تقویت معادله ارتش، ملت و مقاومت دانست.
اعتصاب غذای اسرای فلسطینی اقدامی مجاهدانه است/انتظار عدالت از جامعه بین‌الملل بیهوده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سید حسن نصرالله" روز گذشته گفت: ما به جانبازان خود و ثبات و صبر آنها افتخار می کنیم؛ زخم و جراحت شما نشانه زنده‌ای برای تحملتان و همچنین حرکت شما به سوی تقبل مسئولیت‌های عظیم در لبنان، منطقه و مقابله با چالش‌های بزرگ و خطرناک است.

دبیر کل حزب‌الله افزود:تعداد زیادی از جانبازان ما به میدان‌های جهاد و کار بازگشتند؛ جان‌فشانی‌ها دستاوردهای عظیمی برای لبنان حاصل کرد و همچنان این دستاوردها در برابر دیدگان قرار دارد، جان‌فشانی‌های شما موجب توازن در قدرت بازدارندگی و همچنین تقویت معادله ارتش، ملت و مقاومت شد.

نصرالله افزود: فداکاری‌ها در برابر اسرائیل باعث آزادسازی سرزمین و اسیران شد و باعث ایجاد امنیت و ثبات در روستاهای جنوبی و مناطق غربی به خصوص مناطقی که از سال 1984 با درد و رنج‌های زیادی مواجه بودند، شد؛ هر آنچه که درباره دستاوردها در برابر اشغالگران صحبت می‌کنیم بدون فداکاری مجاهدین حاصل نمی‌شد.

وی ادامه داد:به برکت فداکاری مجاهدین، مناطق مرزی لبنان و سوریه پس از تخلیه دو منطقه مضایا و الزبدانی و دیگر شهرها از افراد مسلح، شاهد تغییرات ریشه‌ای بوده و می‌توانیم بگوییم که مرزهای لبنان از جنوب تا البقاع در شمال به استثنای جرود عرسال از دایره تهدید نظامی خارج شده است.

دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد:مرزهای سوریه و لبنان پس از خروج عناصر مسلح از تعدادی از مناطق سوریه، شاهد تحول مهمی است؛ دیگر منطقه یا پایگاهی وجود ندارد که گروه‌های مسلح از آنجا مناطق لبنان را تهدید نظامی کنند؛ باید برای حل مشکل گروه‌های مسلح در دامنه‌های عرسال در برهه پیش‌رو نیز کار کرد؛ ما باید نسبت به امنیت و ثبات لبنان بیش از مردم حریص باشیم، زیرا این امنیت و ثبات با جان‌فشانی‌های بسیاری به دست آمده و اجازه دست‌اندازی به آن را نمی‌دهیم.

وی در ادامه به موضوع قانون انتخابات لبنان پرداخت و گفت:قانون انتخابات واقعاً موضوع حساسی است و بسیاری با این قانون مانند مرگ و زندگی برخورد می‌کنند؛ این قانون با قوانین دیگر که برخی آن را تأسیسی و سرنوشت‌ساز می‌خوانند، تفاوت دارد، برخی از قانون انتخابات برای تسویه حساب‌های سیاسی یا تخریب ائتلاف‌های دیگر استفاده می‌کنند.

دبیرکل حزب‌الله افزود:برخی حزب‌الله را بدون دلیل و مدرک متهم می‌کنند که با انتخاب نمایندگان مسیحی در پارلمان توسط آراء خودشان مخالف است و بدون مدرک این اتهامات را وارد می‌کنند؛ این در حالی است که ما به آن‌ها مدرک و دلیل ارائه می‌دهیم مبنی بر اینکه زمانی که در گذشته طرح قانون ارتودکسی را ارائه کردند، ما با آن موافقت کردیم؛ ما با قانون ارتودکسی که به مسیحی اجازه می‌دهد، نمایندگان خود را انتخاب کنند، موافقت کردیم و از آن عقب‌نشینی هم نکردیم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد:نیاز به مقداری عقب‌نشینی‌ها داریم؛ ما شبانه روز برای حل مشکل قانون انتخابات تلاش و کار می‌کنیم، کشور در لبه پرتگاه قرار دارد و اگر به قانون انتخابات جدید دست نیابیم، باید تمام گزینه‌های بد را تمدید کنیم. 

وی با اشاره به اعتصاب غذای حدود دو هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد:ما اقدام قدرتمندانه اسرای فلسطینی را تائید و با آنها همبستگی می‌کنیم؛ اعتصاب غذای اسیران اقدامی مجاهدانه و قدرتمندانه و محقانه برای تحقق خواسته‌ها می‌باشد.

نصرالله خاطر نشان کرد:اعتصاب غذای اسرای فلسطینی یک گام جهادی، باشکوه و به حق است که برای احقاق خواسته‌ها صورت گرفته است؛ واکنش اسرائیلی‌ها به اعتصاب غذای اسیران قابل پیش‌بینی بود، ولی آنچه مایه شگفتی است، سکوت رسمی جهان عرب و مردم است، اگر این اعتصاب غذای اسیران در مکانی دیگر رخ می‌داد دنیا قیام می‌کرد و نمی‌نشست.

وی افزود:‌موضع سازمان‌های عربی، ملت‌ها و جوامع عرب، سازمان همکاری اسلامی و رسانه‌ها و نویسندگان عربی نسبت به اسرای در حال اعتصاب غذا چیست؟.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین در خصوص وضعیت عراق گفت: برخی شبکه‌های عربی در حال حاضر از داعش در برابر نیروهای عراقی حمایت می‌کنند، زیرا هدفشان الحاق عراق به منظومه آمریکایی است.

وی همچنین به تجاوز سعودی‌ها به یمن اشاره کرد و افزود: علیرغم اعتراف سازمان ملل به مرگ میلیون‌ها یمنی به دلیل گرسنگی و اینکه این سازمان می‌داند سعودی‌ها مرتکب این جنایت شده‌اند، باز هم احدی جرأت نمی‌کند حرف حق بزند.

سید حسن نصرالله دربارۀ سوریه نیز گفت: به رغم فجیع بودن کشتار در منطقه الراشدین، وجدان‌های عربی هیچ‌گونه اقدام و تحرکی نداشتند؛ این در حالی است که برای بررسی حادثه خان شیخون که هیچ‌گونه سند و دلیل و مدرکی هم در رابطه با آن وجود ندارد، آماده بودند؛ آمریکایی‌ها با تشکیل کمیتۀ تحقیق به منظور محکوم کردن قاتل شیمیایی در خان شیخون مخالفت می‌کنند.

وی افزود:از این جامعه بین‌المللی انتظار عدالت و انصاف و احقاق حقوق نداشته باشید، اگر لبنان از آزادی، کرامت و امنیت برخوردار است، به لطف نفس‌های باارزش جانبازان و خون کسانی است که در خاک‌های این کشور ریخته شد؛ ما بر روی حضور در میدان‌ها و نیروهای خود حساب می‌کنیم، زیرا در جهان گرگ‌ها زندگی می‌کنیم؛ باید قوی باشیم تا جهان به ما احترام بگذارد؛ دنیا به دنبال منافع خود و نه مصالح دیگران بوده و منافع و مصالح ما به هوشیاری و حضور ملت ما وابسته است.
https://taghribnews.com/vdcg3u9x7ak93z4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی