> اعلام آمادگی حماس برای واگذاری اداره امور غزه به دولت وفاق ملی فلسطین دیدار نمایندگان فتح و حماس با لاوروف | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : 257267

اعلام آمادگی حماس برای واگذاری اداره امور غزه به دولت وفاق ملی فلسطین/ دیدار نمایندگان فتح و حماس با لاوروف

حماس اعلام کرد که آماده واگذاری اداره تمامی بخش های دولتی در غزه به دولت رامی حمدالله نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین است.
اعلام آمادگی حماس برای واگذاری اداره امور غزه به دولت وفاق ملی فلسطین/ دیدار نمایندگان فتح و حماس با لاوروف
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اسماعیل رضوان از رهبران حماس شامگاه دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی خاطر نشان کرد: به رغم اینکه دولت وفاق ملی از مسئولیت های خود در قبال نوار غزه شانه خالی کرده است، ما دوباره بر آمادگی خود برای واگذاری اداره امور تمامی بخش ها به دولت رامی حمد الله مشروط به اینکه گروها و جریان های ملی و اسلامی فلسطین نیز بر این امر شاهد باشند و این دولت به تمامی وظایف و مسئولیت های خود در قبال نوار غزه و ساکنان آن و اجرای تمامی توافقنامه های گذشته پایبند باشد، تاکید می کنیم.
 
رضوان افزود: ما با کمال میل آماده همکاری با تمامی طرف ها در این زمینه هستیم تا بتوانیم همگی دست به دست هم به حل و فصل مسائل و مشکلات ملت، مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از انتفاضه قدس بپردازیم.
 
از سوی دیگر، اسماعیل رضوان اظهارات رامی حمد الله نخست وزیر دولت وفاق ملی در مورد کمک هایی که به باریکه غزه کرده است را تحریف حقایق و گمراه سازی افکار عمومی خواند و گفت: درآمدهای حاصل از مالیات های اعمال شده بر کالاهای وارداتی به غزه که به خزانه دولت وفاق ملی واریز شده، حدود 100 میلیون دلار در ماه بوده است.
 
دیدار نمایندگان فتح و حماس با لاوروف
 
هیأتی از گروه های فلسطینی دوشنبه با وزیر امور خارجه روسیه در مسکو دیدار کرد.
 
بسام الصالحی دبیر کل حزب  الشعب  فلسطین، دیدار هیئتی از گروه های فلسطینی از جمله نمایندگان دو جنبش فتح و حماس با سرگئی لاوروف را بسیار مهم خواند.
 
الصالحی افزود: هیئت فلسطینی در این دیدار بر موضع  واحد خود  در قبال  تحولات مختلف و اتحاد و یکپارچگی فلسطینیان  تاکید کرد.
 
به گزارش خبرگزاری آناتولی از مسکو، بسام الصالحی گفت: هیئت فلسطینی در دیدار با لاوروف ابراز امیدواری کرد که روسیه نقش فعال و موثری در حمایت از مسئله   فلسطین ایفا کند و  لاوروف  نیز بر موضع ثابت روسیه در حمایت از مسئله فلسطین تاکید کرد.
 
هیئت فلسطینی به دعوت موسسه شرق شناسی روسیه و برای شرکت در نشستی برای بررسی پرونده فلسطین روز شنبه وارد مسکو شده بود.
 

 
https://taghribnews.com/vdcg3u9xuak9nx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی