تاریخ انتشار۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 282566

​استقبال سازمان ملل از طرح ترکیه برای مسلمانان روهینگیا

سخنگوهای یونیسف و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، از طرح ترکیه برای گشایش مرزهای بنگلادش به روی مسلمانان میانمار استقبال کردند.
​استقبال سازمان ملل از طرح ترکیه برای مسلمانان روهینگیا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHRC) از پیشنهاد ترکیه به بنگلادش برای باز کردن مرزهایش به روی مسلمانان روهینگیا استقبال کرد.
 
وزارت خارجه ترکیه پیشتر از بنگلادش خواسته بود مرزهایش را به روی مسلمانانی که از استان «راخین» واقع در غرب میانمار فرار می‌کنند، بگشاید و آنکارا نیز برای تامین مخارج آنها کمک خواهد کرد.
 
«دنیا اسلام خان» سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و «کریستوف بولیارک» سخنگوی «یونیسف» در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» از این پیشنهاد ترکیه حمایت کردند.
 
اسلام خان با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده که جهان از کسانی که مجبور به ترک خانه و زندگی خود هستند، حمایت کند، تاکید کرد این اقدام ترکیه بسیار مثبت است.
 
داده‌های سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که از زمان آغاز سرکوب‌گری و نسل‌کشی اقلیت مسلمان در میانمار توسط بودائیان و ارتش این کشور، تا کنون بیش از 4هزار نفر کشته و نزدیک به 120 هزار نفر آواره شده‌اند.
https://taghribnews.com/vdcg3x9x3ak97n4.rpra.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی