تاریخ انتشار۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 252965
//دو خبر از سوریه//

تشکیل سپاه پنجم ارتش سوریه با حضور نیروهای داوطلب/ دمشق حمله به درمانگاه نظامی روسیه در حلب را محکوم کرد

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که سپاه پنجم ارتش این کشور از افراد داوطلب تشکیل شده تا به همراه سایر یگان های ارتش و نیروهای مسلح و هم پیمانان آن در نبرد با گروههای تروریستی در این کشور مشارکت داشته باشند.
تشکیل سپاه پنجم ارتش سوریه با حضور نیروهای داوطلب/ دمشق حمله به درمانگاه نظامی روسیه در حلب را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه ای تاکید کرد که سپاه پنجم ارتش این کشور، در واکنش به تحولات سریع رویدادها و برای گسترش موفقیت های نیروهای مسلح در شرق حلب و ریشه کن کردن تروریسم در سوریه تشکیل شده است.
 
براساس این بیانیه، ارتش سوریه با اعلام تشکیل سپاه آزادی سوریه با حمایت روسیه که شامل دهها هزار نیروی داوطلب خواهد بود از جوانان سوریه که واجد شرایط ذکر شده در این بیانیه هستند، برای پیوستن به این سپاه دعوت کرد.
 
ارتش سوریه عملیات جدید خود را برای آزادسازی حلب در تاریخ 15 نوامبر (25 آذر) آغاز کرد و طی این مدت 70 درصد از شرق حلب را از اشغال گروه های معارض و تروریست خارج کرده است.
 
دمشق حمله به درمانگاه نظامی روسیه در حلب را محکوم کرد
 
وزارت خارجه سوریه با محکوم کردن حمله تروریست ها به درمانگاه نظامی روسیه در حلب، اعلام کرد: این حملات ماهیت تروریستی این گروههایی که غربی ها سعی دارند آنها را میانه رو معرفی کنند، نشان می دهد.
 
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای امروز (سه شنبه) بشدت این حمله را محکوم کرد و این اقدامات را مطابق با ماهیت تروریستی این گروه ها دانست.
 
در بیانیه این وزارتخانه آمده است: غربی ها سعی دارند گروه های تروریستی در حال جنگ در سوریه را گروه های میانه رو معرفی کنند، اما آنها باید بدانند مسئولیت سیاسی و قانونی این جنایت ها برعهده آنهاست، چراکه آنها به اشکال مختلف از این گروه ها حمایت کرده و در برابر جنایت هایی که این گروههای تروریستی مرتکب می شوند سکوت می کنند و این امر نشان می دهد که تمامی گریه های متظاهرانه آنها برای وضعیت انسانی در سوریه دروغین است.
 
وزارت خارجه سوریه می افزاید، دولت سوریه هرگز مردم خود را در اسارت تروریست ها رها نمی کند و تمام تلاش خود را برای آزادی و نجات آنها در شرق حلب می کند و هیچ اقدامی برای توقف عملیات نظامی که با خروج مسلحان از شرق حلب همراه نباشد را نمی پذیرد.
 
این وزارتخانه همچنین از اقدام روسیه و چین مبنی بر وتو پیش نویس قطعنامه شورای امنیت در خصوص آتش بس و عدم خروج تروریست ها از شرق حلب که تنها به آنها فرصت تجدید توان می دهد، قدردانی کرد.
 
در حمله تروریست ها به بیماستان صحرایی روسیه در حلب دو کادر درمانی نظامی این کشور و همچنین یک سوری کشته و 68 نفر نیز زخمی شدند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcg3x9xnak9ny4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی