تاریخ انتشار۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : 180163
آیت الله اراکی در گفت و گو با شبکه قرآن:

رسول اکرم(ص) نماد رعایت حق و عدالت است/ پیام اخیر نشان از موقع شناسی مقام معظم رهبری دارد

تنا- اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه رسول اکرم(ص) رمز و نماد رعایت حق و رعایت عدالت است، اظهار داشت: اروپاییان، اهل حکمت و اهل دانش اروپا را باید متوجه کرد کاری که شما می کنید آسیبش به جامعه اسلامی نمی رسد بلکه به کل جامعه بشر آسیب می رساند.
رسول اکرم(ص) نماد رعایت حق و عدالت است/ پیام اخیر نشان از موقع شناسی مقام معظم رهبری دارد
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح روز جمعه در گفت و گو با برنامه زنده "گفتگو جمعه" شبکه قرآن که با موضوع توهین به مقدسات در رسانه های غرب برگزار شد اظهار داشت: اکنون غربی ها یک جریانی را راه انداخته اند با این هدف که جوامع اسلامی را در جهان غرب از یک سو منفعل کنند و از سوی دیگر تلاش کنند تا جریان انقلاب اسلامی و جریان حیات مجدد هویت اسلامی را از مسیر خود منحرف و به مسیر دیگری هدایت کنند.

وی با تأکید بر هوشیاری مسلمانان در برابر این تلاش ها اظهار داشت: مسلمانان باید هوشیار باشند و سعی کنند ابتدا جوامع اسلامی غرب را پیرامون این مسئله هوشیار کنند و در گام بعدی نیز تلاش کنند که جهان غرب را نیز آگاه کنند.

آیت الله اراکی اظهار داشت: برخی از متفکران توطئه گر غربی به این نتیجه رسیده اند که آنچه جامعه اسلامی را اقتدار می بخشد مقدسات جامعه اسلامی است. منظور از مقدسات اسلامی یک مسئله ذهنی معلق در هوا نیست بلکه مرکز انرژی بخش و وحدت بخش جامعه اسلامی است.

وی افزود: ما در جامعه اسلامی برای حیات مجدد به دو چیز نیاز داریم؛ اول چیزی که ما را یک کند و دوم آن چیزی که ما را یکی می کند انرژی تحرک به ما ببخشد که قرآن کریم، رسول اکرم(ص) و اهل بیت (ع) از جمله مقدساتی است که ما را یکی می کنند بنابراین غرب تلاش می کند به شکلی این مقدسات را مورد تهاجم قرار دهد.

قرآن کریم و حضرت محمد (ص) نقطه اقتدار جامعه اسلامی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری از ۲۵ سال پیش تاکنون همواره بر تهاجم فرهنگی غرب تأکید داشته اند، اظهار داشت: بعد از پایان جنگ تحمیلی وقتی غرب نتوانست در جنگ سخت آسیبی به انقلاب اسلامی و ملت ایران بزند سناریوی تهاج فرهنگی را به شکل گسترده ای تنظیم و اجرا کرد.

وی افزود: این تهاجم فرهنگی چندین مرحله داشت: مرحله نخست آن هجوم به انقلاب و مبانی انقلاب بود، مرحله دوم تهاجم به تشیع و مبانی تشیع بود، مرحله سوم تهاجم به مرجعیت شیعه و روحانیت شیعه بود و مرحله چهارم تهاجم به قرآن کریم و حضرت محمد (ص) بود که نقطه اقتدار جامعه اسلامی هستند.

آیت الله اراکی اظهار داشت: ما پیش بینی می کنیم در آینده نیز این روند به همین شکل ادامه پیدا کند و به یکایک مبانی اعتقادی ما مسلمانان حمله کنند. اعتقاد به وجود خدا، اعتقاد به پیامبری رسول اکرم(ص) و اعتقاد به منبع بودن و وحی بودن قرآن کریم از جمله مواردی که هدف تهاجم فرهنگی غرب علیه اسلام قرار دارد.

وی افزود: باید نسل جوان هوشیار باشند و خود را مسلح به سلاح فکری کنند یعنی با اندیشه و برهان بتوانند در برابر این تهاجم بایستند و قطعا برد از آن ما خواهد بود.

تهاجم فرهنگی اساسا یک تهاجم عکس العملی است

آیت الله اراکی در ادامه با بیان اینکه این تهاجم فرهنگی اساسا یک تهاجم عکس العملی است، اظهار داشت: البته باید به این نکته اشاره کنیم که ما تهاجمی علیه غرب صورت نداده ایم و اساس کار ما تهاجمی نبود اما چون آنها هر روند احیاگری که در جامعه اسلامی شکل بگیرد را به نوعی تهاجم به خودشان تلقی می کنند بنابراین به مقابله با این روند می پردازند.

وی افزود: با توجه به اینکه غربی ها قبلا تهاجم می کردند و همه جا را اشغال می کردند لذا هر گونه آزادی و شکستن غل و زنجیر ها را تهاجم علیه منافع خودشان می دانند زیرا عادت کرده اند که ملت ها اسیر دست آنها باشند.

آیت الله اراکی گفت: آنها ابتدا امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و سپس مقام معظم رهبری و سایر شخصیت های انقلاب اسلامی را مورد حمله و تهاجم قرار دادند و وقتی دیدند این حملات آنها تأثیر گذار نیست به شخصیت رسول اکرم(ص) حمله کردند.

پیام اخیر نشان از موقع شناسی مقام معظم رهبری دارد
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری برای جوانان غرب اظهار داشت: این پیام بسیار عجیب، مؤثر و به موقع بود و یکی از مؤثر ترین گام هایی که مقام معظم رهبری برای بیدار سازی جوامع غربی برداشتند همین اقدام بود.

وی با بیان اینکه این پیام نشان از موقع شناسی مقام معظم رهبری دارد، افزود: این پیام انعکاس بسیار گسترده ای در غرب پیدا کرد و اثر خودش را بر جوامع غربی و نسل جوان جهان غرب خواهد گذاشت.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه غرب ادعا می کند که اقدام اخیر شارلی ابدو به بهانه آزادی بیان صورت گرفته است، اظهار داشت: هیچ قانون اساسی و هیچ فلسفه حقوق بشری معتقد نیست که آزادی بیان مرز ندارد همین قانون اساسی فرانسه و قوانین حاکم بر کشور های اروپایی همه شان برای بیان حد و مرز قائل هستند.

وی افزود: برای بیان کذب و بیان توهین آمیز مرز وجود دارد زیرا توهین یک رفتار است و رفتار هم شامل حد و مرز است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه رسول اکرم (ص) رمز عدالت است افزود: اگر شخصیت حضرت محمد (ص)، شخصیت حضرت عیسی(ع) ، شخصیت حضرت موسی (ع) و سایر انبیا الهی نبودند امروز دیگر اثری از ارزش در جهان وجود نداشت وجود ارزش ها در دنیای کنونی نتیجه تلاش انبیا بوده است.

وی افزود: اگر رسول اکرم(ص) حس احترام به ارزش ها، حس احترام به عدل، تقوا، فضیلت و حرمت نگه داشتن حقوق را در جامعه بشری نهادینه نکرده بودند مگر امروز اثری از حقوق بشر باقی می ماند.

آیت الله اراکی با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) اظهار داشت: اروپاییان، اهل حکمت و اهل دانش اروپا را باید متوجه کرد کاری که شما می کنید آسیبش به جامعه اسلامی نمی رسد بلکه به کل جامعه بشر آسیب می رساند.
https://taghribnews.com/vdcg3z9qwak97q4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی