تاریخ انتشار۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : 280964

مرگ ۱۲ نفر در جریان خشونت‌های تازه در میانمار

دولت میانمار از کشته شدن حداقل ۱۲ نفر در خشونت‌های جدید در استان راخین خبر داده است.
مرگ ۱۲ نفر در جریان خشونت‌های تازه در میانمار
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دولت میانمار امروز جمعه اعلام کرد که  در خشونت های تازه در استان راخین حداقل پنج نیروی پلیس و هفت مسلمان روهینگیا کشته شده اند.

درگیری های اخیر زمانی تشدید شده است که شبه نظامیان حملات هماهنگی به 24 مقر پلیس انجام دادند و سعی داشتند تا وارد یک پایگاه ارتش شوند.

اوضاع امنیتی در استان راخین میانمار اکتبر گذشته پس از کشته شدن 9 مامور پلیس در ایستگاه های مرزی، وخیم تر شده است. دولت میانمار در واکنش به این حادثه، صدها سرباز و نیروی امنیتی دیگر را به منطقه اعزام کرده است. اقدامات خشونت آمیز نیروهای امنیتی میانمار موجب فرار بیش از 87 هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادش شده است.

میانمار حدود یک میلیون مسلمان روهینگیا را مهاجران غیر قانونی می داند که از کشور بنگلادش وارد این کشور شده اند و حاضر نیست به آنها شهروندی اعطا کند.

ادامه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی میانمار موجب تشدید تنش ها در منطقه شده است؛ رهبران روهینگیا در بنگلادش تأکید کرده اند که از 12 اوت تاکنون بیش از 3500 مسلمان روهینگیا وارد بنگلادش شده اند؛ این مسأله موجب تشدید فشار بر اردوگاه های مملو از جمعیت در مناطق مرزی بنگلادش و میانمار شده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل پیش از این از کشته شدن احتمالی صدها نفر از مسلمانان روهینگیا بر اثر اقدامات سرکوب گرایانه ارتش میانمار در این مدت پرده برداشته است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcg3z9xtak97y4.rpra.html
مرجع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی