تاریخ انتشار۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : 216587

شیعه و سنی در جزئیات عقاید، اختلافاتی دارند که بهتر است برطرف کنند

مدیر حوزه علمیه اهل سنت شهرستان بندر ترکمن، با بیان اینکه درکنفرانس وحدت امسال نزدیکی بین مذاهب بیشتر قابل مشاهده بود، پیشنهاد کرد از طلبه های جوان نیز برای حضور درکنفرانس دعوت شود.
شیعه و سنی در جزئیات عقاید، اختلافاتی دارند که بهتر است برطرف کنند
"حاج قربان آخوند احمدی نیا" مدیر حوزه علمیه نور العدل شهرستان بندر ترکمن در گفتگو با خبرنگار تقریب گفت: ما همه ساله در کنفرانس وحدت شرکت می کنم اما فکر می کنم در کنفرانس امسال، اهل تسنن و تشیع از همه جای دنیا که  در این اجتماع بزرگ شرکت کرده اند، بیشتر از قبل به هم نزدیک شده اند.

احمدی نیا افزود: همه از شیعه و سنی برای پایبند بودن به این آیه قرآن که می فرماید: به ریسمان خدا چنگ زنید و از یکدیگر جدا نشوید، درکنفرانس شرکت کرده ایم و همدیگر را می پذیریم.

وی ادامه داد: هرچند که ما مسلمانان در جزئیات عقایدی، اختلافاتی با یکدیگر داریم اما در اصول یکی و امت واحده هستیم و همه ما در زیر سایه قرآن به عنوان مسلمان، در یک کشور مسلمان و در سایه مقام معظم رهبری زندگی می کنیم.

احمدی نیا اظهارداشت: وجود اختلاف در بین مذاهب امری مسلم بوده و  بهتر است بر روی این اختلافات کار و آنها را برطرف کنیم، همچنین باید از طلبه های جوان برای حضور در این کنفرانس بیشتر دعوت کرد تا از نزدیک شاهد برگزاری آن باشند و نتیجه کنفرانس مذکور را به استانهای خود انتقال دهند.

وی در پایان از مقام معظم رهبری و برگزار کنندگان کنفرانس وحدت به ویژه آیت الله اراکی قدردانی کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcg739xuak9qn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی