تاریخ انتشار۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 265781
قاضی عسکر:

حرمت و امنیت حجاج، اولویت اصلی است

نماینده ولی فقیه در حج و سرپرست زائران ایرانی حفظ حرمت و امنیت حجاج را از اولویت های اصلی حج برشمرد.
حرمت و امنیت حجاج، اولویت اصلی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین "سید علی قاضی عسکر"، سه شنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به تأکیدات مهم دینی و روایی بر لزوم برگزاری حج گفت: جایگاه حج در اسلام بسیار مهم و حساس است و نمی توان به راحتی از آن صرف نظر کرد.
 
وی با رد برخی شایعه سازی ها در فضای مجازی و انتصاب آن شایعات به مقامات سعودی افزود: این مطالب منتشر شده کذب است و مربوط به چند سال پیش است و هیچ ربطی به علمای سعودی ندارد.
 
قاضی عسکر با بیان اینکه اگر ذره ای احساس خطر باشد من به عنوان نماینده رهبری به هیچ وجه اجازه حضور و اعزام زائران را نمی دهم گفت: حفاظت از جان مردم وظیفه ماست و در این باره کوتاهی نمی کنیم.
 
وی با تأکید بر اینکه مذاکرات ما با سعودی ها در فضای به دور از تنش و همراه با احترام متقابل بوده است افزود: بحث حج را از روابط سیاسی جدا کردیم و امیدواریم دیپلماسی حج راهگشای حل سایر مسائل بین دو کشور باشد.
 
نماینده ولی فقیه در حج با بیان اینکه در بحث گرفتن دیه و غرامت در حال پیگیری هستیم گفت: حفظ حرمت زائران در صدر اولویت های ما بوده است و همواره به آن توجه داشته ایم.
 
وی همچنین درباره زمان بندی در حرکت کاروان های در سرزمین منا افزود: توافق هایی با وزارت حج عربستان داشته ایم و قرار شده است در صورت اجرا شدن طرح، کارشناسان ما نیز حضور داشته باشند تا به لحاظ فقهی در بحث زمانبندی دچار مشکل نشویم.
 
قاضی عسکر در ادامه با تأکید بر اینکه امسال به رغم افزایش شمار زائران تعداد نیروهای حج و زیارت افزایش نیافته است گفت: ما در بحث حج به هیچ عنوان به دنبال سود نیستیم و قیمت تمام شده حج که شامل حمل و نقل، مسکن، بهداشت و خوراک و سایر هزینه های جانبی است از زائر گرفته می شود.
 
https://taghribnews.com/vdcg7n9xqak93u4.rpra.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی