تاریخ انتشار۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 163586
مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

تکفیر جدیدترین سلاح دشمنان برای تضعیف مسلمین/ نخستین یادواره روحانی شهید سید طاها مشایخی در سنندج برگزار شد

مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نسبت به نفوذ جریان های فکری گروه های تکفیری و تندرو در جامع هشدار داد و بر تقویت فعالیت ‌های فرهنگی و ارزشی برای ترویج مکارم اخلاقی و معرفی سیره شهدا به نسل جوان جامعه تأکید کرد.
تکفیر جدیدترین سلاح دشمنان برای تضعیف مسلمین/ نخستین یادواره روحانی شهید سید طاها مشایخی در سنندج برگزار شد
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، نخستین یادواره روحانی شهید سید طاها مشایخی با حضور گسترده مردم و مسئولان کردستانی در روستای دادانه سنندج برگزار شد. 

گلزار شهدای روستای دادانه به ویژه مقبره روحانی شهید سید طاها مشایخی عطرافشانی شد و جمعیت کثیر روحانیون و طلاب، نخبگان دانشگاهی و اهالی متدین مردم دادانه و روستاهای اطراف پس از عطرافشانی گلزار شهدا در مسجد جامع این روستا حاضر شدند و یادواره با سخنرانی چند نفر از علما، روحانیون و اساتید دانشگاهی استان ادامه پیدا کرد.

حجت الاسلام محرمعلی فراشی، مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشوردر این یادواره اظهار داشت: شهادت ضلعی از مختصات انسان کامل بوده و عشق به شهادت خبر از خیلی از خوبی‌ها دارد چرا که عشق به شهادت نسیمی است که از گلستان محبت و دل ‌دادگی به ابا عبدالله‌الحسین(ع) می ‌وزد.

وی افزود: شهادت مهر تأیید خداوند متعال بر پرونده بندگان خاص خود است و امیرالمؤمنین علی(ع) می فرمایند: جهاد در راه خدا و شهادت‌طلبی مختص به اولیای خداست و این لباس به تن کسانی برازنده است که مورد پذیریش ویژه خاص خداوند باشند. 
مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: راز ماندگاری نظام اسلامی، مردم و مسئولان ما در تداوم راه شهداست و باید با این بصیرتی که به برکت خون شهدا کسب کرده‌ایم نسل سوم انقلاب را با آرمان‌های والای شهدا آشنا کنیم.

حجت ‌الاسلام فراشی تصریح کرد: امروز در جنگ نرم دشمنان که باورهای عمیق فکری و فرهنگی جوانان ما را نشانه گرفته‌ اند واجب است که روشنگری و بصیرت ‌افزایی صورت گیرد چرا که دشمنان می ‌خواهند تیشه به ریشه اسلام بزنند و مسلمانان را نسبت به آموزه‌ های اسلامی بیگانه کنند.

وی افزود: زمانی کومله و گروه‌های ضدانقلاب دست به ترور و کشتار علما، روحانیون و نخبگان جامعه اسلامی می‌ زدند و هم‌ اکنون داعش و گروه‌ های تکفیری این امر را عملی می‌ کنند.

مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: دشمنان به خوبی می‌ دانند اگر جامعه اسلامی را از نخبگان دینی و علمی خالی کنند زمینه برای ترویج افکار و عقاید ملحدانه و منحطشان فراهم خواهد شد لذا در این مسیر دست به ترور علما و روحانیون می ‌زنند و گروه‌های تکفیری همچون داعش را سازماندهی کرده‌اند تا از نفوذ آموزه‌های اسلامی در جهان غرب جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فراشی خاطر نشان کرد: در استان کردستان ۵۱ روحانی والامقام توسط گروهک‌ های ملحد و ضد انقلاب به شهادت رسیده‌ اند و مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بر خود واجب می‌ داند در روستاهای محل تولد و اقامت این بزرگواران یادواره ‌هایی را برگزار نماید. 
"صالح ادیبی" رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان به جایگاه ویژه مردمی روحانیون اشاره کرد و گفت: روحانیون و علما رهبران فکری و عقیدتی جامعه هستند.

صالح ادیبی افزود: مردم روستای دادانه به مردانگی و برادری مشهورند و همواره طریقت، عرفان و عشق به اهل بیت‌‌(ع) در میان آنان موج می‌ زند.

وی افزود: ضد انقلاب با تفکرات کمونیستی و ضد اسلامی خویش با تمام توان برای از بین بردن زیربناهای فکری و عقیدتی مردم مسلمان کردستان تلاش می‌کردند و از بین بردن علما و روحانیون استان در دستور کار آنان قرار گرفته بود.

ادیبی خاطر نشان کرد: دشمنان به خوبی می‌ دانستند که وجود روحانیونی آگاه و عالم همچون سید طاها مشایخی و دیگر علمای منطقه سد محکمی در برابر ترویج تفکرات الحادی و کمونیسیتی آن‌هاست و به همین دلیل در اعمالی ضد انسانی و وحشیانه دست به ترور این شخصیت‌ های بزرگ زدند.

وی افزود: ادامه راه شهدا وظیفه‌ ای همگانی است و بدون شک روحانیون شهید کردستان با مظلومیت خویش سندی محکم برای رسوایی همیشگی ضدانقلاب در این خطه هستند. 
سید عرفان مشایخی فرزند شهید مشایخی و امام جماعات روستای دادانه نیز در این مراسم به ویژگی‌ های شخصیتی این شهید بزرگوار اشاره کرد و افزود: فداکردن جان و مال خویش در راه دین الهی والاترین امور بوده و شهدا دارای جایگاهی ویژه در نزد پروردگار هستند.

وی افزود: خداوند متعال بندگان خاص خود را برای نایل شدن به درجه رفیع شهادت انتخاب می‌کند و این سعادت نصیب هر کسی نمی‌ شود لذا ما افتخار می‌ کنیم که فرزند روحانی، سید و عالمی شهید هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان نیز در این مراسم از برگزاری یادواره ۵۱ شهید روحانی استان در ایام مختلف سال و با حضور شخصیت‌ های برجسته استانی و کشوری خبرداد.

محمد سلیمانی اظهار داشت: تقدیم بیش از ۵هزار و ۴۰۰ شهید گلگون کفن از اقشار مختلف مردم مؤید وفاداری و عشق وافر مردم کردستان به امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و حفاظت از ارزش ‌های والای انقلاب بوده و به نسبت جمعیتی این استان را در رتبه نخست کشور قرار داده است.

وی افزود: کردستان سرزمین مجاهدت‌ های خاموش و ایثارگری ‌های بزرگ بوده و تلاش‌ های خستگی‌ ناپذیر مردمان این خطه در دفاع از ارزش‌ ها و آرمان‌ های والای انقلاب اسلامی قابل تحسین است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان تصریح کرد: در این میان نیز ۵۱ روحانی برجسته کردستانی به دست عوامل استکبار و به فجیع‌ ترین شکل ممکن به شهادت رسیدند که این حرکت ددمنشانه ضد انقلاب گواهی بر حقانیت و مظلومیت شهدای استان به ویژه شهدای روحانی است.

وی افزود: در همین راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با همکاری مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و سایر نهادهای انقلابی بر خود واجب می ‌داند تا با برگزاری یادواره‌ های شهدای روحانی در سطح شهرها و روستاهای محل تولد و اقامت این بزرگواران به معرفی شخصیت و سیره والای روحانیون شهید به جوانان و نوجوانان بپردازد.

سلیمانی خاطر نشان کرد: تاکنون چهار یادواره شهدای روحانی استان در نقاط مختلف برگزار شده و در ایام مختلف سال نیز این حرکت عظیم فرهنگی تداوم خواهد داشت. 
وی افزود: مردم متدین و انقلابی روستای دادانه ۸ شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب کرده‌ اند و ماموستای شهید سیدطاها مشایخی نیز از جمله این شهدای والامقام است که در سال ۶۶ توسط گروهک کمونیستی کومله به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

گفتنی است ماموستا سید طاها مشایخی از علمای منطقه سنندج پس از چهل سال تلاش و خدمت در عرصه دین و بصیرت‌افزایی دینی در تیرماه سال ۶۶ توسط ضد انقلاب کوردل به شهادت رسیدند و توسط اهالی روستای دادانه در گلزار این روستا به خاک سپرده شد و به دلیل جایگاه رفیع علمی و خدمات ارزنده دینی ایشان هم‌اکنون مزار این شهید والا مقام به مأمنی برای راز و نیاز مردم منطقه تبدیل شده است. 
این مراسم معنوی به همت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه بیت‌المقدس، سازمان بسیج طلاب و روحانیون، شورای اسلامی و دهیاری روستای دادانه و ستاد مردمی تفحص سیره شهدای کردستان برگزار شد.
https://taghribnews.com/vdcg7w9q3ak93n4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی